tisdag 2 oktober 2012

Ljus i mina hus............

 Stad i ljus................................ 


Ljus i hus.............................



Hejsan.

Mörk och regnig morgon i Oktober då tycker jag att vi alla kan behöva lite extra ljus!
Både i våra hus och utomhus.

Alingsås stad har sedan ett antal år sedan tillbaka ett återkommande evenemang " Lights in Alingsås" under Oktober månad.
Då lyser hela staden upp med mängder av ljusinstallationer och alla cafeér och matställen är öppna.
Många besökare kommer hit för att strosa runt och gå ljusvandringar........................

Ett bra och omtyckt evenemang så här i mörka Oktober!

Ha en fin dag alla och tänd många ljus i denna mörka höstdag.................

Kram Anneli

14 kommentarer:

HEMLÄNGTAN sa...

Å så mysigt det låter. Kanske ska ta en utflykt med familjen till Alingsås någon helg...
Gillar verkligen de vita ljushusen överst!

Kram, Jenny

Vardag och flärd sa...

Jag tycker det är en fantastisk idé i tråkiga oktober men tyvärr har jag aldrig varit och beskådat alla ljus, hör alltid om det på radion och tänker att jag ska åka iväg, men så har det inte blivit. Kanske iår?!
Kram Eva

Vardag och flärd sa...

Jag tycker det är en fantastisk idé i tråkiga oktober men tyvärr har jag aldrig varit och beskådat alla ljus, hör alltid om det på radion och tänker att jag ska åka iväg, men så har det inte blivit. Kanske iår?!
Kram Eva

Norr om Köpenhamn sa...

Härligt med många ljus när mörkret kommer över oss. Får väl bli en vända till stora varuhuset och fylla på ljuslagret ;O)

Jag kommer inte ihåg om jag svarade dig ang våra inköpsresor? Frankrike och Belgien blir det absolut turer till, men också Holland, Tyskland och Polen. Polen har jag hört ska vara jättebra och från oss är det ju inte så långt heller och ruskigt billigt :)

Må gott och njut tisdagen!!
Kramar
Ulrika

Unknown sa...

Åh det evenemanget har jag länge velat gå på men det är så långt att åka bara :(. Kanske man skulle boka in en helg med övernattning.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Fågel Blå sa...

Såååååååååååååå fint njuter av dina husljus!
Kramar Kathrine

EM sa...

Vi behöver minsann allt ljus vi kan få nu. Usch så trist det är. Åkte till SS imorse kl halv sex, illmörkt och regn, så det var inget roligt att köra. Dessutom vill man ju inte träffa på nåt djur i mörkret eller i gryningen. Inte förrän i Borås började det ljusna. Men jag var hemma vid tolv igen, så halva dan gick åt bara. Det var skönt.
kram elsamarianne

Anonym sa...

Så fina ljushus. Behövs en massa olika ljuspunkter nu, när mörkret faller tidigare och tidigare.
Ha det gott
Kram
AC

Tina sa...

Så fina, jag har inte ett enda zinkhus hemma. Har inte kunnat bestämma mig, hehe!

kram

Snäckskalsdalen. sa...

Jaaa, och jag har missat ljusen i Alingsås vartenda år, baske mig, i år måste jag försöka komma iväg. Det lär ju vara nåt speciellt.
Vilka fina ljushus du har!
Agneta kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina Anneli.
Hoppas allt är bra med dig :)
Jag har varit lite frånvarande ett tag men har verkligen sakant bloggandet, tiden har inte funnits riktigt.. så är det ju ibland.
Ska kika runt hos dig nu och se vad du har haft för dig under tiden :)
Stor kram
Jessica

Bodil sa...

Vad jätte fina hus du har.
Vad mysigt det lät i er stad med ljus överallt. Skulle man ju vilja se.
Ha en fin dag.
Kram Bodil.

Källeboda lantliv sa...

JÄTTEMYSIGT ! VILL HA LJUS I MASSOR ..kram jeanette

Vita Falkens Lantliv sa...

Mysigt!!! Nu blir det mycket levande ljus framöver:)


Kram Susanne