torsdag 7 februari 2013

Det Stora Fyndet.




Börjar med att tacka för alla söta grattishälsningar!
De värmde sååååååå gott i mitt hjärta.

Dagen blev precis så som jag ville......................och jag kände (nästan) mig som när jag fyllde 10 år.
Glad, lycklig och förväntansfull.

Nu till något helt annat.
För att knyta an till ett tidigare inlägg om fyndletande.
Det är ju alltid spännande och kul med auktioner och loppisar.....................eller hur?

Men kom att tänka på en sak.......................Vad är det man letar efter hela tiden...............vad är det man tror man ska hitta?

Kom på mig själv att jag vet faktiskt inte det egentligen.
Vet inte vad jag "saknar" just nu........................

Så nu vill jag ha massor av kommentarer från ER om vad ni letar efter...............................eller berätta om Ditt stora fynd!

Skulle du betala vad som helst för:

Ballerinaskor
Provdocka
Sockerlåda
Kotavla
Trumpet
Luciakrona
Registreringsskylt
Gammal trumpet

Det Stora Fyndet för Dig.........................................

Slut för idag..............tack för idag,
Kram Anneli

18 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

oj, ja vad letar man efter... Jag tror att i min jakt på det stora fyndet är att bli överraskad ! ;)
Sen letar man ju efter saker så klart men chansen att just hitta det är väl inte så stor. Min syster tycker att jag alltid hittar det jag letar efter hehe. Just nu vill jag ha något så tråkigt som en mangel. Jag körde slut på min loppismangel för 75:- Jag glömde den på, så motorn skar... Shit ! Jag saknar verkligen min mangel ! jag hatar att stryka ! Jo, jag vill ha en gammal saxofon & en glaskupol ;)
Må så gott & ha en härlig torsdag !
Kram Anki

Mys och hemtrevnad sa...

hahahah, ja, vad letar vi efter egentligen?! Jag vet inte innan jag springer på det, och då vet jag att just precis det var vad jag sökte...ler...kramis semlan

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän..
Hoppas du blev riktigt firad på din stora dag :)
Jo, jag hittade kronan på Tradera, lite dyrare än vad jag tänkt mig men fick lite pengar när jag fyllde 40 i november som jag inte köpt nåt för än så det fick bli min krona :) den gick på 600... innan jul så var det en på Tradera som gick för en 1000 lapp... Hjälp!
Så svaret på din fråga idag är väl detta :)
Stooor kram
Jessica

House and Garden by Bia sa...

Just nu letar jag efter en provdocka, men dom är säkert dyra...och jag betalar inte hur mycket som helst...det är ju ändå onödigt...behövs verkligen inte, hihi...för det mesta letar jag inte efter nåt särskilt..utan jag bara känner, att det här vill jag ha..det här kan jag göra nåt ut av :)men mycket krims krams har jag i vårt hem ska du veta haha...
Kram från mej

Vardag och flärd sa...

Jag letar efter silverbestick och handdukar, lakan och örngott med monogram, sen beror det på vad som finns. Kristallkronor tittar jag också alltid efter om det kan finnas nån. Men betala vad som helst för nåt jag vill ha, det gör jag inte, det finns gränser!
Ha en fin dag!
Kram Eva

Huset på Backavägen sa...

Jag har nog inte heller något speciellt jag vill ha, just nu ska väl tilläggas. Ofta dyker det bara upp och då tycker jag att jag har gjort världens fynd. T ex igår vann jag en auktion på Tradera, en jättefin docka till min samling.
Kram Anki

Rapport till Vänfors sa...

Men förlåt, ett stort rungande grattis till dig i efterskott...Hurra hurra hurra hurra:)))
Mitt stora fynd...herregud...

Två små gjutjärnskaminer med kokplatta.

Gamla blåsinstrument...högst upp en gammal trumpet.

Ett gammalt postskåp.

En trattgrammofon.

En postiljonväska.

En riktigt gammalköksinredning.

Gamla fabrikslampor.

En sektion riktigt gamla plåtskåp.

En gammal fruktpress.

Två,tre gamla trampsymaskiner.

Stoppar nu eftersom det krävs två fynd innan dessa.
Ett större hus och en byrå med massor av bortglömda pengar:)))

Kram Annika

EM sa...

Vad jag letar efter? Nu har jag legat lågt i letandet ett tag, men glas i alla former gillar jag. Dvs glaskonst och gärna färgat... Och glaskulor, såna pappersvikter, vad de nu heter.
Gillar små pryttlar till kontoret... stålspetspennor, bläckhorn o sånt.
Linneservetter och linnehanddukar... och så grövre linnehanddukar.
Och så "silver" ljusstakar, udda...
Till våren och utelivet: saker att plantera i...
kram elsamarianne

Anonym sa...

Jag kan bli helt såld på sådant som jag känner igen från barndomen! Något som fanns hemma hos mormor eller farmor! Då kan jag lätt betala lite för mycket...

"Hemmet är min vrå" sa...

Grattis lire sent då, men bättre sent än aldrig!! Ja letar efter fynd gör jag alltid, som en hök spanar jag efter DET!! Vet precis när jag ser fyndet jag har letat efter, ibland lyckas jag ibland inte. Spännande är det!! Ha en fin kväll. Kram Mimmi

Marias Vita Rum sa...

En gammal provdocka skulle jag vilja springa på, på en loppis men betalar hur mycket som helst gör jag inte. Och en stor kristallkrona kanske men den skulle vi väl inte få plats med :0) Men en del fynd vet man ju inte om förrän man ser dom och den känslan som uppstår då är ju magiskt, och det när väl bara vi loppisnördar som får den känslan haha!!!!
Ha en toppen fyndar helg!!! Kram Maria

Bodil sa...

Jag tror inte jag letar efter nåt utan köper det som tilltalar mig.
Ibland kan det hända att man letar efter nåt speciellt.
Just nu letar jag porslin.
Ha en fin helg!
Kram Bodil.

House and Garden by Bia sa...

Kikar in som hastigast för att önska dej trevlig helg!
Nu drar jag iväg till Ikea:))
Kram kram
Bia

Tusenfröjd sa...

Ett stort grattis till dig på din stora dag! Visst är det härligt med födelsedagar. Kul att du hittade till min blogg!
Ha en fin lördag /Liv

Tulipa sa...

Hej!

Grattis i efterskott!
Visst ska man fira att man får fylla ännu ett år äldre!

Ja, jag har många och stora skyltfönster...Det är inte dumt alls...

Vad man letar efter, det vet man ju inte riktigt. Man letar efter något åtråvärt, tex VACKRA möbler man inte kan leva utan, ljuvliga kristallskålar med vackert mönster på fot, provdockor vill man alltid ha mm mm
Det roliga är ju att man aldrig vet vad som kan komma i ens väg...

KRAM!

Bodil sa...

Tack för att du tyckte till hos mig!
Ha en skön söndag!
Kram Bodil.

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Jag vill också ha allt du har skrivet om.
Barnskorna och ballerina skorna är jättefina.
Tänk om det var bara att gå in i en butik och köpa allt som man ville ha.
Kram Anette

Atelje Skärvan sa...

Hej!
Ja det var längesedan,glömde be Christer att han skulle hälsa så gott till dig,när vi var på samma auktion.Har faktiskt haft bara öppet lördagar nu.
Hoppas att vi syns snart,kram Agneta.
P.S gamla boxhandskar skulle jag vilja ha,men även balettskor får väl köpa ett par nya.