torsdag 5 juni 2014

Snopet............

Min dukning på det svarta klaffbordet...........

 Lite enkla strån i en apoteksflaska..............

 Antika ljusstakar från Frankrike............


Ibland går bara liksom luften ur en.................lite typ, lätt fångat lätt förgånget...................ni förstår vad jag menar.

Dessa tallrikar, Greta från Rörstrands, stod min mamma och diskade och gjorde fina i butiken igår, jag fixade en "dukning" med dem på vårt svarta klaffbord.

Kände mig nöjd och var glad att jag fick till det.................det är alltid roligt att kunna visa kunderna några nya stilleben varje vecka!

Men...........så är det ju det här med kunderna....................

Ungefär en timma fick jag njuta av mitt stilleben på bordet, sedan var tallrikarna sålda.

Bara att börja om igen då och hitta på något nytt, bra för affärerna men inte för min sömn.

Tveka inte att köpa denna mycket vackra servis om du hittar, den är sååååå fin med de svarta blommorna och en liten smal guldkant.
Ursnygg!

Kram på er idag,
Anneli



11 kommentarer:

Huset på Backavägen sa...

Förstår att dom blev köpta, dom såg riktigt fina ut!
Kram Anki

EM sa...

Handlarn´s dilemma. Att folk bara köper o köper och handlarn måste fixa nya varor...hihi.
Ha en fin helg
kram elsamarianne

Vitt hus med svarta knutar sa...

"Underbart är kort" heter det som bekant. Otroligt fin servis och dukning.
Kram,
Regina

Huset bakom lindarna sa...

Det gjorde du riktigt bra!!
Grattis till den fina affären!
Ha en fin helg!
Kram/Finas mammis

House and Garden by Bia sa...

Å va snygga dom var....jag har sagt det förut och jag säger det igen...måste vara kul att ha en egen liten affär ;))....även om det kan vara jobbigt ibland också....men ändå ;)....du får göra en ny dukning då, hihi....kul skulle jag tycka;))
Ha det gott fina bloggvän...
Kramis bia

Gamla Posthuset sa...

Vilken fin dukning och vilka vackra tallrikar!

Önskar dig en fin helg!
Kramis
Ina

Gamla Posthuset sa...

Vilken fin dukning och vilka vackra tallrikar!

Önskar dig en fin helg!
Kramis
Ina

Unknown sa...

Gokväll vännen!
Vilken fin servis, har inte sett den förut. Förstår att det känns lite snopet att på ett positivt sätt att den försvann så pass snabbt.
Önskar dig en fin helg, kram Ing-Britt

Snäckskalsdalen. sa...

Snopet, ja! Ligger ner, kunden anfaller! Väldigt vacker dukning, du får gör en ful nästa gång så att du får behålla porslinet! Jag har sådana tallrikar och dom är verkligen jättevackra!
Agneta kram

Fågel Blå sa...

Åhh så fin dukning helt underbar!
Hoppas du haft en fin nationaldag!
Önskar dej en fin Pingst!
Kram Kathrine

Fröken Tindra sa...

Ja, varför skall kunderna förstöra så för en?! ;0) Jag kan förstå känslan. Bitterljuvt på något sätt. Fint var det iallafall!
H en skön Pingst!
Kram!