lördag 9 augusti 2014

Denna regniga Lördagskväll.

                            Doftljus No 2 musk radiance.

                            Myser till det med tända ljus.
                            Mitt vackra träd frånTällberg i Dalarna.


Hua vad det regnar och blåser ute ikväll.
Ingen ljum och skön Augustikväll precis............

Nä, nästan lite höst så jag tänder lampor och ljus inomhus.

Tycker lite synd om alla som är på festivalen här i stan.
Jättebra musik som jag kan sitta hemma i uterummet och lyssna på.
Perfekt, kan inte bli bättre!

Ser ni trädet på bilderna?
Så himla fint tycker jag.
Gjort av tvinnade metalltrådar och ihopsnott så konstfullt.
Var bara tvungen att ha ett sånt när vi var i hantverksbyn Tällberg i somras.
En liten gumma satt och snodde ihop träd i olika modeller.

Det gillar jag och passar perfekt i min inredning i vardagsrummet.

Så nu sitter jag varje kväll och tänker tillbaka på semestern
när jag tittar på mitt lilla träd.

Nu tackar jag för denna gång,
kramar Anneli

14 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Här sitter jag vid datorn precis hemma efter kvällens hundpromenad och är jättevarm. Tog en tröja på mej men fick knyta den runt midjan för det blev för varmt. Som du förstår så är kvällen här ljum men vi väntar på att regnet ska komma hit så småningom. Vilken skillnad det är att bo på ostkusten ibland. Jättemysigt du har det och visst är det fint med tända ljus! Men för mej får sommaren gärna stanna lite till. P.S. trädet är jättevackert!
Kram/Finas mammis

Vardag och flärd sa...

Är det Potatisfestival nu???
Här har det stormat och regnat som det värsta men nu är det uppehåll. Kändes lite skönt att tända ljus ikväll.
Ditt träd är så fint, äkta hantverk är värdefullt!
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

STENLYCKA sa...

Synd att regnet kom just när det var festival.
Önskar dig allt gott!
Kram Raina

House and Garden by Bia sa...

Här har vi inte haft mycket regn...det har kommit några störtskurar, det är allt...nu skiner solen och vi har blivit bjudna ner till Sjöboden av svägerskan och svågern ikväll...maten blir en överraskning ;)...
Kram på dej
Bia

Rost och rädisor sa...

Mysigt med tända ljus och Tällbergsträd. Regnet behövs fortfarande. Snustorrt om man gräver lite i alla fall här.
Kram Anette

Fröken Tindra sa...

Ja, nog är det höst i luften!
Men idag har det varit en härlig dag!
Fint litet träd!
Kram!

EM sa...

Här är fuktigt och grönt, men lite får man allt vattna ändå. Speciellt i växthuset. För att tomaterna ska bli klara,,,, och så har jag lite sticklingar där för fuktens skull...
Jag tycker det är så härligt när det blir svalare och lite mörkare framåt kvällen.
kram elsamarianne

Unknown sa...

Tråkigt att ni har regn om det är något gippo i staden. Här hade vi en underbar sensommarkväll med vacker solnedgång i spegelklart vatten.....bara dessa hemska myggor som störde ;).
Ditt träd var verkligen fint och visst är det roligt med semesterminnen som får en att sväva tillbaka åtminstone i tankarna.
Ha de dott, kram Ing-Britt

Solstrimmor sa...

Vilket jättefint trådträd, det har jag aldrig sett tidigare! I år har det inte blivit nån utflykt till Tällberg men däremot till fina Leksand.

Ha en fortsatt fin sensommar, trots regnet!
Kramar från Eva-Mari

Black Iris sa...

Ja, tänker tillbaka på semestern kommer nog jag också att göra mest hela vintern.. Jösses vad svårt det var att lämna Jämtlandsstugan i år.. Det är väl en himla tur att vi har minnen att plocka fram..

Kram Maidi

Torpliv sa...

Du har så fint hos dig, ljusstakarna är väldigt snygga och trädet är fantastiskt! Under veckan har vi haft ganska tråkigt väder och mycket regn här också, men det är riktigt mysigt att landa i soffan och tända lite ljus igen. =) Vi har ju haft en alldeles underbar sommar, och jag hoppas att den stannar kvar ett litet tag till..
Önskar dig en solig helg!
Kram Petra

House and Garden by Bia sa...

Trevlig helg min vän!
Kramis bia

Sofia sa...

Oh ja, det var jätte fint!!! och det andra också... riktig höststämning faktiskt!
Kramis Sofia

Jenny sa...

Hej Annelie!
Tack detsamma, hoppas allt är bra med er!
Idag har vi bara slappat, vi var på kräftskiva/40-årskalas igår..blev ganska sent;)

Visst är det mysigt att tända ljus på kvällarna..det har jag gjort härhemma precis.
Jättefint och annrlunda träd!

Ha det gott,
Kraam Jenny