lördag 30 augusti 2014

Konstig och ledsen................

                             Nu i butiken...................

                             Precis sålt "min" fina fåtölj...............

                               Ny lampa för idag, kunden skulle fundera..... 
                  
                                Men "mitt" svarta vitrinskåp finns kvar!



Hejsan alla söta.............

Lite lugnt i butiken idag, därför blev det tid över för en bloggrunda.
Rent ut sagt skitdålig är jag på bloggandet...............

Har skrivit det förut..................ibland vill man bara inte sälja grejer i affären.
Min fina blågråa Emma blev såld idag.
Känns i hjärtat...................

Konstig jag är, ja.....det tycker jag med!
Men älskar man gamla vackra saker och möbler så gör man............och så vill man ha allt själv hemma hos sig.

Lite ledsen idag........................
Fick reda på igår att mitt drömhus jag väntat på kommer kosta minst 10 miljoner!!!!!!!!!!!!!!!
Satte minst sagt i halsen...............
Någon som kan hosta upp 10-20 miljoner sådär?

Tänk om man kunde vinna på lotto ändå, och knäppa alla "byggherrar" på näsan........................

Bara att fortsätta leta hus då.

Är det inte värre saker än så här så .

Ha det gott alla,
kram Anneli 

10 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Jaa 10 miljoner skulle man vinna, hehe...köp en triss lott ;))...jag köper triss lotter varje månad men vinner bara små summor...men det är iaf en början på en miljon, haha...
Har också lite svårt att slita mej från vissa saker som jag ska sälja, men när jag väl har tagit ut dom till loppisen, så saknar jag dom inte...men det är ju lite skillnad på din shop förstås.
Jag har ju liksom lessnat på mina saker...det är ju lite skillnad det...
Ha en fin lördag min vän;)
Kramis bia

Huset på Backavägen sa...

Hualigen, 10 miljoner. Det har man inte till övers precis... Förstår att du saknar din fåtölj, den var så himlans fin!
Kram Anki

Vardag och flärd sa...

Attans med huset men tänk så här att det finns ett hus som väntar på dig, frågan är bara när det dyker upp!
Förstår att det känns svårt att skiljas från vissa saker´: Undrar om jag hade kunnat slita mig från den fåtöljen??
Ha en fortsatt fin helg, vännen!'
Kramar Eva

Rost och rädisor sa...

Det var nog inte meningen att du skulle ha det huset, kanske nåt dolt fel som skulle kostat dig ännu mer, radon i marken eller skitjobbig granne. En ny möjlighet kommer att dyka upp från oanat håll. Det var dagens spådom : )
Varma kramen
Anette

Torpliv sa...

Hoppsan...ja, tio miljoner är ju en hel massa pengar... Synd att det är så dyrt med hus, verkligen riktiga fantasipriser på vissa... Men det finns säkert ett jättefint hus med mer lagom prislapp, som dyker upp när du minst anar det!
Kram Petra

Huset bakom lindarna sa...

Förstår hur du känner. Jag skulle aldrig kunna ha en sådan butik som du har, eller man kanske vänjer sej!?
Förstår också att tio miljoner är sådär 8 miljoner för mycket bara och triss tror jag definitivt inte på!
Och till sist har jag förståelse för bloggtorka, här är en till. Men vi överlever nog allt det här....
Kram/Finas mammis

EM sa...

Hoppsan, det är säkert ett präktigt hus, men... Du hittar säkert det rätta så småningom...
Det är inte lätt att göra sig av med vissa saker. Och du må tro att det är inte lätt att hitta en bil som man vill ha heller,,, undrar om jag hittar nån...inte så jag är kräsen, men den ska passa både plånbok och vara bra och snygg...helst felfri...Vilka krav, va?
kram elsamarianne

Gunillasljusglimtar sa...

Oooj..tio millar! DET är mycket pengar!..Det kommer nog nåt annat till dej ska du se...hoppas det iallafall....kraam vännen 💚 Gunilla♡

Snäckskalsdalen. sa...

Å, blev du av med din Emma? Stackars dig....du får inte sätta sakerna i affären om du vill ha dom själv, förstår du! Skojar!

Aha, men då är det väl bara ett vanligt litet hus för 10 miljoner verkar ju inte vara nåt för ett hus numera.....om man tittar i GP:s bilaga på måndagar (?) så blir man förskräckt över priserna......

Agneta kram

House and Garden by Bia sa...

Vi har varit ut till torpet idag också...hade glömt några saker, hihi..och vi åker nog ut till helgen för då ska det bli runt 20 grader i skuggan;)...men sen blir det nog glest mellan gångerna. Jag fokuserar på loppisen och fixet här hemma i höst...ska bli kul att ändra om lite i hemmet. Men det blir bara små fix ;))...ingen renovering vad jag vet ännu iaf. Fast jag skulle vilja tapetsera om i vardagsrummet, det är hög tid nu. Men det är "guben" det hänger på , haha...
Må så gott vännen!
Kramis bia