tisdag 31 augusti 2010

Höstshopping.

Hejsan.

Vi har en helt underbar dag här på västkusten, strålande sol från en klarblå himmel.
Kallt var det när vi skulle upp vid halvsju snåret, 3-4 grader + bara.
Sophia plockade fram vantarna, det är kallt att cykla.

Mitt ryggskott vill inte ge med sig, om det ändå kunde bli liiiiite bättre så jag kan röra mig utan att nästan skrika av smärta.
Eftersom jag har en magsjukdom kan jag inte äta smärtstillande, så värmedyna och spikmatta är flitigt använda.

I lördags var Sophia och jag på stan och kikade på alla snygga höstkläder som kommit in i affärerna.
Jag köpte mig ett par nya jeans och en vacker sjal.
Sjalen blev jag helt besatt av...var bara tvungen att få med den hem!
Mycket riktigt,den passar till allt! Det är så skönt när man slipper stå och vela utan vet precis vad man vill ha.
Det är ju inte sååå vanligt...

Ha en fin dag ute i det vackra vädret,
Kram Anneli.

9 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Usch, ryggskott låter inte som någon höjdare... Du får vara rädd om dig!
Höstshopping låter desto trevligare! Känner att jag nog också får ta mig en tur in till storstan någon dag. Sjalar är något som jag också gillar, - så himla enkelt sätt att "piffa" upp sin vardagsoutfit!
Må så gott! (Trots ryggen...)
/Anna-Karin

Börjelundskan sa...

Näää, din stackare, ryggskott som gör så förbenat ont. Jag är nog snart den enda i Sverige som INTE har prövat spikmatta, dom säger ju att den hjälper för det mesta, hoppas den har underlättat för din rygg i alla fall.

Sjalen var ursnygg, jag längtar att få börja med mina nu, är sugen på att köpa på mig några nya för i år.

Sköt om dig nu, och ta det vackert med ryggen. Kramelikram Cin

Unknown sa...

Hoppas du blir bättre i ryggen snart, inte kul med ryggskott.
Den sjalen såg jag på Kapahl och en kompis till mig hade köpt den. Den är riktigt fin!
Ha det gott!
Kram Anna

Mys och hemtrevnad sa...

jättefin scarf! Här har solen med varit framme idag! Underbart! kramis semlan

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vilken vacker sjal du köpt, förstår att du är nöjd med den!
Alltid kul när man hittar saker man gillar direkt....

Vad besvärligt med ryggont, hjälper spikmattan dig nåt?
Jag själv använder min mot fibromyalgin, o tycker att det är skönt!

Sköt om dig nu o Ha en fortsatt bra vecka! Kram Therese

Malin sa...

Hej Vännen!

Ryggskott låter inte bra alls! Har själv aldrig haft det men maken har varit liggandes/ståendes i det. Verkar jobbigt då man inte vet vilken ställning man skall andvända för att må bättre, hoppas det ger med sig snart.
Sjalen är jätte fin! Och vikskärmen också, den kommer ni få göra många av tror jag!

Jätte kramar
Malin

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Anneli.
Vilken läcker sjal,förstår att du blev förtjust i den.
Ryggskott är ju inget vidare,och vad jobbigt att inte kunna ta smärtstillande.
Roligt att du ville tävla hos mej.
Kram Anette

Vita små hjärtan sa...

Men gumman då! Krya på dig i massor, hemskt att ha ont i ryggen (jag vet)
Kram Agnetha

Malin sa...

Fin scarf!Var hittade du den?
/Malin