torsdag 5 december 2013

Lady in red...................



Ska berätta en sak............................jag har köpt en röd blus!
Trodde aldrig jag skulle göra det igen.
Gillar inte rött, och absolut inte på kläder.
Det var väääääldigt många år sedan jag hade ett rött plagg.

Men, det är så snyggt med rött på vissa och jag ser ju att det nog är som en del säger...................jag passar faktiskt i rött.
Håret blir liksom ljusare och min röda hudton tas upp av färgen...........................hi.......hi..................eget skryt luktar illa som man säger...................

Strunt samma, tänkte ha blusen ihop med svarta långbyxor och ett svart halssmycke....................kan nog bli ok då.

Eller............så blir blusen hängandes i åratal...............tur att den inte var så dyr då.

Ha det fint alla och ta det lugnt i stormen,
Kram Anneli

11 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Jag älskar rött på kläder, (har varit mörkhårig tills jag blev vithårig)!!
Till jul brukar jag köpa ett rött plagg, så har det blivit även i år! Du blir säkert jättefin i din röda blus, som dessutom är jätteläcker!
Kram/Finas mammis

EM sa...

Du blir säkert ur-snygg! Ibland kan det oväntade bli nåt bestående. Vem vet, det kanske blir din nya favvo-färg i kläder...
kram elsamarianne

Vardag och flärd sa...

Ska säga dig att med de bilderna jag sett på dig passar du jättebra i rött! Röd är nästan enda färgen jag har förutom vitt, svart oh brunt. Blusen är jättesnygg, hittade jag den skulle jag köpa direkt!
Fin helg på dig!
Kramar Eva

VisaLiza sa...

Rött är en härlig färg tycker jag. Helt rätt till en färgstark kvinna :) Kramar Liza

Fröken Tindra sa...

Jättevacker röd färg på din blus! Klart att du skall ha den. Kanske får du vänja in dig lite först? Jag gillar rött på kläder.
Ja, vad är det med adventsstjärnor?! Apropå ditt förra inlägg... Man blir ju tokig på dem ibland. Men skall det inte finnas en uppfinning att använda till att få dem att hänga rakt lite enklare?
Ha en fin helg!
Kram!

House and Garden by Bia sa...

Rött lägger man märke till, hihi....jag hade en röd klänning en gång på 80-talet och var ute och dansade i Stockholm (var på kurs)...har aldrig fått dansa så mycket som den ggn...undra om det var klänningen som syntes mest, hihi.....här har det kommit mycket snö nu...yes!!!....äntligen lite julstämning ;)...trevlig fredag!
Kramisar

Fågel Blå sa...

Åhh så fin blus, härligt fall på den.
Önskar dej en fin Adventshelg
Kram Kathrine

Maria sa...

Tack för dina små hälsningar. Jasså intresset har dalat om lästerna. Ja det är väl så. Dom kan ju ligga här hemma så länge. Tar ju ingen plats :) Härligt med röda kläder nu till julen :) Må så gott nu i helgen Kram Maria

Fröken Grön sa...

Kan tänka mig att du är hur fin som helst i den där vackra blusen. Jag GILLAR röda kläder!

Helgkram från ett stormigt Skåne!
/Anna-Karin

Mycket annat & lite betong sa...

Kul att prova något man inte haft på ett tag! Passar bra till jul också!

Ha en trevlig helg, Ladyn i rött!
Kram Agneta

Gamla Posthuset sa...


Ursnygg!
I ❤ rött!

Önskar dig en fin andra advent!

Kramis
Ina