söndag 30 oktober 2011

Franska postsäckar och knoppbrädor.




Hejsan.

Äntligen lyckades jag med mitt inlägg, men alla foton kom inte med så ni får hålla tillgodo med dessa som blev.
Antar att Blogger krånglar för mig idag..........eller också är det bara en "sån där dag".

Igår fick mannen i mitt liv ett ryck och bestämde att nu sticker vi iväg till Borås och antikmässan där.
Jag är inte mycket för sådana där hastiga infall, men en antikmässa kunde jag ju inte missa.
....och det var tur det, ska jag säga!

Så mycket fint jag såg där, det var värsta miniformex.
Inte alls så där mycket antikviteter som det var förr.
Nä, nu hade utställarna fått upp ögonen även för den populära stilen "Shabby chic"!

Grönbacken Interiör var en monter som jag dröjde mig kvar vid lääänge.....
Där fanns franska postsäckar och mjölsäckar, härligt shabbiga industrilampor, gamla gistna skänkar och många olika sorters knoppbrädor.
Tolixstolar så fräcka i en härligt röd färg ihop med ett gammalt slitet slagbord.
Vackra vadderade täcken låg i högar.

Kan säga att det var mycket nära att plånboken länsades där.......

Jag köpte en rolig sak.....foto kommer såsmåningom när jag kommit på vad jag ska ha "prylen" till..........inte alltid lätt att veta......
Har så många idéer i huvudet nu så det bara snurrar, tror att om min käre man vetat om vad som väntar så skulle han aldrig föreslagit antikmässa!

Ha en fortsatt fin helg,
Kram Anneli.

12 kommentarer:

Susanne sa...

Härliga saker du hittat...önskar dig en go dag...Kram

Källeboda lantliv sa...

Låter ju kul .. Man blir glad av att hitta fynd! Ja männen kan nog bli lite tokiga på oss kvinnor ibland ..,hi hi .. Men då kanske det inte varit så fint heller .. Visst kan vissa män ska inte dra alla över en kant .. Du har ju gjort fina fynd! Tack för tipset om stolarna .. I min lilla by så betalar inte folk så mycket .. Får sätta ut dom på blocket. .., kram jeanette. Kallebodalantliv

Fånga dagen sa...

Men vad härligt det låter. Tänk att få njuta av en massa fina saker.
Ska bli kul att se ditt
köp vad nu det kan vara. Spännande värre.
Du har rätt det var jag på bilden och den klänningen är så söt så, men vitt ska jag ju inte ha eftersom det alltid blir fläckar på mina kläder av någon anledning, speciellt de vita, hi hi.
Ha en fortsatt fin söndag
Kram på dig
Lena

Skogslyckan sa...

Har inte hunnit med mässan i helgen tyvärr. Annars brukar jag gå dit. Ha en mysig kväll!
Kram Pia

Fröken Grön sa...

Låter som en härlig helg! (Förutom det där med att Blogger krånglar...)
Må så gott i höstmörkret!
/Anna-Karin

Vita Falkens Lantliv sa...

Så kul med antikmässa, jag var inte där:( Så fina saker,kan tro du ville ha mycket;)

Kram Susanne

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Jag förstår att du var eld och lågor.
Det måste vara kul att få gå på en antikmässa. Jag måste vara mer uppmärksam när de kommer.
Kram Anette

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Anneli!
Vilka fina bilder på mysiga ting. Vad kul att åka iväg så där och ha samma intresse. Jag får åka med kompisar, sambon tycker vi har nog med saker...men han hjälper mig att måla ibland:-)
Kram och ha en fin vecka!
Kram Susanne

HEMLÄNGTAN sa...

Låter roligt med ett litet miniFormex. Och vilken man du har som drar iväg dig på sådana aktiviteter!

Ha en fin kväll!
/Jenny

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Anneli!
Av dom fina fotona att döma, så förstår jag att du trivdes.
Vad roligt det är när man blir positivt överraskad, när man inte hade förväntat sej så mycket.
Vad roligt med en make som föreslår något sådant.Min man försöker slippa i möjligaste mån.
Önskar dej en fin vecka.
Kram Anette

shotee sa...

helpful hints m5s10w4r81 replica bags from china replica bags seoul go to the website g1o82h7e44 gucci replica handbags replica bags delhi image source g4z11e7c50 replica louis vuitton bags replica bags louis vuitton

neigh sa...

high quality designer replica x66 j1c99a4x79 bag replica high quality x93 l8i36j7h94 gucci replica bags l66 w9w87n5u65