söndag 5 februari 2012

En förfrågan till er!


Hejsan.

Ja, det var denna helgen det, hann inte blinka innan den var över.
Men nöjd och belåten och vid gott mod så får man ta sig an en ny vecka.
Inte blev helgen som planerat men inte sämre för det......................

Har tänkt på hur "nördig" (alltså inte nödig nu), man kan vara.
Hur man kan gå igång på vackra saker och föremål.
Hur man faktiskt kan älska saker, såsom en svart och rostig industrilampa t.ex.......................

Nu vill jag såååååååååååååå gärna veta vad ni alla sötnosar går igång på och bara älskar
Fick några kommentarer och aningar om vad ni gillar.
Men jag vill veta mer!!!!!!!!!!!!!!!!

Mitt foto idag visar min andra kärlek: Min svarta antika trähäst!
Bara så underbar.

Varsågod nu är det din tur.

Kram Anneli.

16 kommentarer:

Tina sa...

Färg, i burkar tub eller vad som..

Kramen

Här är gudagott att vara ! sa...

Jag älskar dina industrilampor som ni har i Hemlyckans webbutik!!!
- Vill ha!!
Men min älskade make har gett mej lamp-köp-förbud !
- Undrar varför ;)!
Ha det gott !
Kram Anneli

Källeboda lantliv sa...

JÄTTEFIN HÄST ...kram jeanette.kallebodalantliv

EM sa...

Jag går igång på byråar, lådor, hyllor, lampor(!) o skåp i industristil. Plåt. Avskavt. Text.
Kontorspryttlar. Anteckningsböcker. Pennor.
Fårskinn... Och för tillfället, dammigt rosa lampskärmar...
Listan blir lång. Och så grädde på moset: rosenkopp med gott kaffe.
Kram elsamarianne

"Hemmet är min vrå" sa...

Du det är tusen saker, gamla, gamla böcker, rostiga saker, gamla möbler, ja det mesta som är gammalt o slitet.Fin häst du har. Ha en skön vecka. Kram Mimmi

I mina gömmor sa...

Ahhh, vad har du nu gett dig in i! :-) Ska jag rabbla allt jag gillar så kommer inlägget aldrig ta slut!
Men...om jag väljer tre "älsklingar" på inredningssidan just nu så säger jag.
1) Knoppbrädor. Helst gamla och det gör ju inte ont om det är lite gammal avskavd färg i turkost kvar.
2) Porslin. Med vågade kanter i vitt och pastell. Kavlat och personligt. (kan mkt väl höra ihop med min stora dröm om att börja med keramik!!!)
3)Rost, har liksom inte tröttnat på rost ännu. En kärlek som har hängt med i många långa år!

Kram och hoppas att din vecka blir fin!
Malin

Fånga dagen sa...

Oj det är mycket det du men för mig är det tuber med olika oljefärger i, sen är det ju de vackra ljuslyktorna då som man inte kan få nog av eller kanske bara titta på.
Fast egentligen går man igång redan i dörren när man är på väg in i en inredningsaffär :)
Kram på dig
Lena

Jenny sa...

Hej Annelie!
Den hästen är så fin!

Jag är en nörd vad gäller vackra detaljer på hus, såsom glasverandor, snickarglädje, vackra fönster o dörrar o sånt! Blir även i "extas" när jag går in i byggnadsvårdsbutiker, hihi!:)

Ha det bra!

Kraam Jenny

Jenny sa...

Åh då får jag gratulera på födelsedagen! Hoppas du blir rejält uppvaktad av dina nära och kära:)

kraam Jenny

, sa...

Oj du! Den listan kan bli lååång ;)
Men, något som jag verkligen gilla och som faktiskt hänt ett par gånger det är när någon vän ringer och talar om att en släkting har dött eller flyttat och jag får komma och rota runt i uthus, ladugårdar, boningshus innan någon firma kommer och tar hand om det.

D E T äR L Y C K A!

Kram Anna Lena

Lotta sa...

Jag har också en sån häst fast en brun!
Jag har fått den efter min farfar och vet att den gjordes till honom när han var 2 år. Från början fanns det en kärra till också. Jag bara älskar den!

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Ibland dyker det upp så fina saker på bloggarna som din antika svarta häst, den vill man bara ha.
Uuurfin!
Kram Anette

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Åhh men va svårt, jag har alltid en förmåga att beskriva saker just så.. Att jag älskar dom..
Kan inte säga något särskilt, jag älskar det mesat :)
Ha en fin dag.
Kram kram
Jessica
Extra mycke älskar jag kanske kåpan i köket, över fläkten, den har min gubbe gjort, den är sååå fin

Mariette sa...

Oj, det kan jag inte svara på! Finns såååå mycket, men inredning överhuvudtaget får mig att gå igång...och gärna Svenskt Tenn...*haha*..

Kram Mariette

Min Svägerska och Jag sa...

Tyger!! Älskar att åka till Borås, och områden runt omkring, där finns verkligen stort utbud av tygaffärer. Går även igång på Panduro katalogen...jag älskar att pyssla och sy (tyvärr har jag alldeles för lite tid till detta).
Kul fråga, härligt att läsa hur olika vi alla är. Kram Anna

Unknown sa...

Oj, kan bli en rätt lång lista ;)
Men garn och tyger, ljuslyktor är stora favortiter och stolar.. gamla fina trästolar..

Kram Maria