tisdag 12 juni 2012

Sommarbukett.

Hejsan.

Idag vill jag bara skicka er en sommarbukett.

Buketten har olika sorters blommor från vår trädgård och de är alla i mina favoritfärger, lila, rosa och blått!
Det är de färgerna som jag har mest av och det är svårt att blanda in några andra.
Ja, vitt då möjligtvis ,men vitt och svart är väl egentligen inga färger, är det inte så?

Nu snart.....................slår mina vita pioner ut...................åh, jag älskar doften och den vackra blomman!

Tänk, 1 enda blomma kan sprida en underbar doft i hela huset...................................

Nu när jag svävat iväg i tankarna på trädgårdens under så kom jag på att det är väl dags igen att klippa gräset, så nu är jag nere på jorden igen................................

Go kväll på er alla därute,
Kram Anneli

13 kommentarer:

Tina sa...

Jag var just ute o kollade gräset, det var mer en äng..måste också klippa.

kramen

Fröken Grön sa...

Hihi, jo du, om du bodde lite närmre kunde jag komma hem till dig och klippa ditt gräs med!
Ha det fint i veckan!
/Anna-Karin

Elsa och Helena sa...

Vilken vacker bukett, färgerna är härliga och somriga:)

KRAM Helena

Jenny sa...

Hej Vännen,
Vilken fin bukett!

Här är det oxå snart dags att klippa gräset igen, jag gillar när det är kort o nyklippt:)

Ska bli jättekul att besöka er nya butik nu i helgen! Tindra o jag ska ta en tur till Alingsås på tu man hand på lördag.

Vilken fin Redahylla i förra inlägget!

Kraam Jenny

Vardag och flärd sa...

Ljuvlig bukett! Hoppas du hade en trevlig stund med gräsklipparen!
Kram Eva

Unknown sa...

Härligt med alla blommor nu man kan plocka in från både trädgården och det vilda.
Ha de gott, kram Ing-Britt

I mina gömmor sa...

Fint! Är det rosa brudslöja i buketten?

Kram malin

I mina gömmor sa...

Just det! Glömde ju bort! Kikar in på lördag jag med!

Mariette sa...

Ljuvlig bukett!
Nu har pionerna stora knoppar och någon har börjat slå ut såg jag idag... Det är en magisk tid, helt klart!

Visst sliter man med sitt företag, det är inget jobb man går hemifrån heller, man bär det med sig mesta tiden. Men roligt är det ju så klart också, blir en livsstil...

Tack för dina goa ord!!!

Kraam Mariette

Norr om Köpenhamn sa...

Härlig sommarbukett!! Blommorna från egen trädgård blir de finaste buketterna ;)
Långt gräs här med, men det skulle maken ta tag i ikväll efter jobb.
Ha en fortsatt härlig vecka!
Kram
Ulrika

Lilla Blanka sa...

Hej goa Annelie,

Ljuvlig bukett!
Ja det har varit mycket nu den senaste tiden med student och allt :)
Det skall bli så himla roligt att få se den nya butikslokalen..! Smygkikbilderna ser väldigt lovande ut!!

Kram
Mia

Maria sa...

Vackert :) Ja gräset växer som aldrig förr.
Ha de väl från Maria ♥

Clary sa...

Vilken underbar bukett .... Ja du gräset växer som ogräs hihi här också . Gillar ditt fina redaställ och snyggt att ställa det i en hylla så som du gjort . Ha en bra fotbollskväll , just nu 2-0 till Tyskland . Kram farmorannasarv