onsdag 11 juli 2012

Mördare.





Hejsan.

Egentligen borde jag kanske inte skriva detta inlägg!
Kanske är ni många som kommer "hoppa" på mig nu................

Men måste erkänna att jag INTE mördar sniglar.
Inte för att jag gillar krypen , för det gör jag verkligen inte.
Slemmiga och hala rackare............

Kan tycka lite synd om min gamla granne som varje kväll går en "mördarrunda" iklädd höga stövlar, förkläde och med diverse vapen.
Synd om honom just för att ha mig som granne som inte bryr mig så mycket om krypen.

Ja, jag kanske får börja jakten jag med någon gång!

Ha det gott i sommarkvällen,
Kram Anneli

7 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Ja du, jag fullständigt hatar dessa djur! Förstör allt:( Jo jag mördar för fullt, annars tar nog dessa slemmiga djur över hela jorden...urk.
Men det är väldigt olika hur man gör, vissa gör det inte och andra gör det. Jag tycker det är rätt skönt att vara ute i en timme och rensa järnan med att just mörda hihi.

Kramar Susanne

Vardag och flärd sa...

Jag jagar dem inte heller, har insett att det är lönlöst!
Kram Eva

Clary sa...

Usch för dessa varelser ... De är verkligen äckliga , önskar ja var lika lugn som du men jag kan bara inte se dom ... Hos mig mister de livhanken ... Kram farmorannasarv

Tina sa...

Jag har ett dunder medel från Frankrike, helt biologiskt nedbrytbart och ogiftigt för människor..på dem bara!

kram

EM sa...

Vi har inga alls här. Har inte sett en endaste en. Hunden kanske äter upp dom, vad vet jag?
Kommer dom så får vi se vad jag gör. Har ändå inget som dom inte får äta upp. Dom får gärna äta upp allt gräs vid husväggarna så vi slipper gå med trimmern...
Nu regnar det igen... trist.
kram elsamarianne

Unknown sa...

Har tack och lov inga ännu i min trädgård men kommer de så kanske jag mördar dem.
Ha de bra och njut av den svenska sommaren :).
Kram Ing-Britt

Anonym sa...

Usch och fy inte vackra i alla fall.
Önskar dig en härlig fredag
Kram
AC