onsdag 26 december 2012

Min bror och jag.



Hejsan.

Min bror och jag är ganska olika det har vi konstaterat många gånger.
Lite konstigt är det egentligen, vi är ju uppfostrade på precis samma sätt av samma föräldrar och med samma upplevelser och händelser när vi var små.
Men nu var det inte riktigt det inlägget skulle handla om............utan om min juldukning!

När jag dukade bordet för julfikat på julafton så tänkte jag hela tiden på "brorsan" och vad han skulle tycka och tänka om min djärva dukning.
Det är alltid så roligt att höra hans kommentarer om mina tokiga idéer..........................han förstår verkligen inte min stil och smak.
Det kanske han inte är ensam om förresten........................

En del idéer kanske jag kan hålla med om är lite udda.
Men ett bockhorn och grankvistar och kottar är väl inte så himla "crazy"................jag tyckte det blev riktigt mysigt och så fick ju gästerna något att samtala om under fikat.............

EN GOD FORTSÄTTNING ,
Kramkram Anneli

14 kommentarer:

Annes vita rum sa...

Brukar fundera på det där med olikheter,konstigt är det som du säger.man kommer från samma bakgrund,men blir olika:) Hur som helst,dukningen var inte crazy alls,utan jättefin.Men frågan är,vad tyckte brorsan:) God fortsättning..kram

Marias Vita Rum sa...

Jättecool dukning !!!
God fortsättning kram Maria

Vardag och flärd sa...

Jag tycker din dukning är jättefin! Men visst är man olika, några av gästerna såg inte/uppskattade inte mina dekorationer, men det gör inget för de andra uppskattade och kommenterade desto mer.
Ha fortsatt fina dagar!
Kram Eva

camilla sa...

Hei:)Hehe..måtte le...kjenner meg igjen...er mange ganger folk ser rart på meg når jeg har funnet noe "Skrot" og lurer på hva i all verden jeg skal med det...:)Men noens skrot er andres skatt:):)
Bordet var nydelig!:)
God klem fra Camilla:)

EM sa...

Vilken läcker dukning!
Ja, olikheter hos syskon är ju allmänt omtvistat. Min syster har inte alls samma tyck o smak som jag har. Inte kläder och inte inredning. Inte nåt faktiskt... men det beror kanske på vad man har för upplevelser med sig genom livet som vuxen också. Vissa saker ger mer kreativitet...
kram elsamarianne

Tina sa...

Så kan det vara med syskon, det känner jag igen!
Häftig dukning!

kram

Unknown sa...

Hihi... Jag hade oxå granris, kottar och horn på dukningen och det gillade inte min svägerska som rent av tyckte det var osmakligt ;). Tur att man har olika smak men ändå kan älska varandra.
Önskar dig en god fortsättning, kram Ing-Britt

Jenny sa...

Hej Vännen!
Tack för hälsningen via mail, hoppas ni också hade en trevlig jul!
Cool dukning, den måste väl brorsan ha gillat? :)

Sitter på jobbet idag, trots hosta, inte alls mycket att göra som tur är..
Peter och Tindra är lediga, de har varit i Alingsås idag och handlat ny kyl o frys, de gamla har gett med sig en efter en..

Ha det bra!

Kraam Jenny

House and Garden by Bia sa...

Jag tycker också att dukningen var cool ;))
Vill också önska dej en god fortsättning!!
Ha det gott!
Kram

Huset bakom lindarna sa...

Din dukning var helt underbar tycker jag! Så härliga färger tillsammans och ljusstakarna gillar jag verkligen. Kul att du tänkte på din bror där du gick och grejade, du får visa honom ditt inlägg och höra vad han tyckte! Kram från Finas mammis

katha´s kortmakeri sa...

Tummen upp för en läcker dukning.
Önskar dig en skön fortsättning.
Kram Katha

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbart fint!
Vi är 3 syskon och vi är så olika så vi skulle lika gärna kunna komma från olika planeter :)
Tack för din underbara hälsning!
Stor kram
Jessica

Mitt smultronställe sa...

Haha!!!
Tycker det ser jättecoolt ut!!
Riktigt snyggt!

Önskar dej gott nytt år!!
Kram Camilla.

Snäckskalsdalen. sa...

Snyggt! Va sa bror?
Jag har inga syskon, men min man har en syster och att dom har samma föräldrar det är väldigt väldigt svårt att förstå.....på alla sätt!
Agneta kram