torsdag 24 januari 2013

Downton Abbey

 
Hejsan.

Kallt idag hos dig?
Här i Alingsås har vi "bara" - 12 idag.......................och såååååå vackert med hela landskapet täckt av rimfrost!
En promenad med kameran får det bli idag................men först lite brödbakning.

Antar att du har tjockare vantar på dig än dessa i mjukaste skinn med pärlemor knappar.
Långa så de når ända upptill armbågen och vackert sydda.
Skinnet är mjukt så mjukt som lenaste siden............

Kan se en vacker dam framför mig promenerandes i en slottspark, hållandes i ett solparasoll med sina smala händer med dessa skyddande handskar....................mmmmm..........Downton Abbey.................vad jag saknar den serien!


15 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Så vackert! Riktigt skinn är ju dessutom varmt men det räcker nog inte i denna kylan!
Ha en fin vinterdag!
Kram Eva

Chokladvillan 1910 sa...

Jag har köpt alla avsnitt av Downton Abbey så jag ska snart krypa ner under filten & maratonkolla...hehe
Visst är det vackert ute ! Jag fotograferade i går & allt är så vitt det kan bli. Magiskt !
Fast jag fryser, i natt blev det raggsockor på. ;)
Må så gott !
Kram Anki

EM sa...

Här är en till som saknar Downton Abbey! Älskar stilen... Jag säger bara Tjolöholm! Vilka vibbar, va?
kram elsamarianne

House and Garden by Bia sa...

Gillade också den serien:)
Var får man tag på sådana tjusiga handskar?? Kan väl inte var från en loppis!
Här har vi också sol o kaaaallt!!
Ha en toppendag, min vän!!
Kram

Anonym sa...

Inget som jag har sett..
Så vackra vyer vintern bjuder på. Det är bara tacka och njuta.
Ha en skön dag
Kram
AC

Becka [fotoblogg] sa...

Så fint. :)

Huset bakom lindarna sa...

Allt var så fint och omsorgsfullt arbetat förr, fina bilder du visar!
Ha en fin helg!
Kram/Finas mammis

Maria sa...

Så vackra handskar. Ja tänk vad romantiskt.
Alingsås här verkligen varit vacker idag.
Go torsdagskväll på dig från Maria

Lotta sa...

Hej!
Ja de hade vackra kläder förr.
Har inte följt Downton Abby men sett en del avsnitt.
Kram Lotta

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhh så fina dessa var, men klarar nog in te av denna kylan, brrrrrr!
Ösnkar dej en fin helg
Kramar Kathrine

Sofia sa...

Såååå vackra!!!!
Synd att vi inte har så vackra kläder nu för tiden...
Kram kram
Sofia

Ewa`s Galleri sa...

Visst är det fint med all rimfrost ,var tvungen att stanna på väg till jobbet halv 7 i morse o fota
Här saknas Downton Abbey också
Ha en riktigt skön helg

Elsa och Helena sa...

Samma här...vad jag saknar den serien, men det kommer visst nya avsnitt som tur är.

Här är det tjocka vantar som gäller också...tyvärr:)

KRAMAR

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Så underbar bild ....
Jag saknar också den serien... Otroligt mycket!!
Ska nog göra som många andra.. köpa den :))
Ha en jättemysig lördag.
Stor kram
Jessica

Sallys hus sa...

Åå så fina!
Vad mysigt et lät med promenad och brödbakning...
Promenad ska jag allt hinna med men annars blir det nog penseln för mindel i dag...huuu...totalt omotiverad...hihi...jag fnissade åt din kommentar..
Jag upphör inte heller att förvånas över vad lite vit färg kan göra..fast i mitt förra inlägg var det ju svart färg...hihi..
Kram o ha en fin dag!
Katarina