lördag 16 november 2013

Åh, så gott............



Igår blev det brödbak här hemma igen.
Ni kan inte ana vad gott den smakar denna fantastiska sirapslimpa.................väldigt, väldigt nära ett "riktigt" bröd.

Sedan jag fick min diagnos för ett år sedan, glutenintolerans, har hela mitt liv förändrats!
Givetvis en förbättring av hälsan men en stor sorg över att inte kunna äta vad som helst längre.
Livet har ju blivit lite mer komplicerat och begränsat tycker jag allt

Boken "Nytt bröd" är en fantastisk bok där det faktiskt finns olika recept på bröd som smakar helt OK.
Ett tips.

Så ikväll njuter jag av en limpsmörgås till kvällsfikat!

Trodde aldrig man kunde längta så efter Skogaholms limpa......................eller hönöbröd, tekaka, baguette, barkis..............

Kram från mig,
Anneli

10 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Mums....det är gott med bröd, med nåt gott på......nu är jag propp mätt efter att ha ätit en god köttfärssås med pasta...älskar Italiensk mat....hoppas du får en härlig kväll min vän.....
Kram på dej!
Britt

Huset bakom lindarna sa...

Så gott det ser ut, det är ju svårt att baka gott bröd även på "vanliga" recept. Förstår att det inte kan vara lätt att ställa om vad man får stoppa i sig. Ha en fin lördagskväll.
Kram/Finas mammis

Huset på Backavägen sa...

Förstår att det så klart måste ha blivit en väldig omställning men idag finns iaf en hel del man kan använda sig av för att klara glutenfritt. Glömmer aldrig när jag skulle försöka fixa något glutenfritt till en kompis runt 1995, det var inte lätt att hitta i butiker. Brödet ser riktigt gott ut!
Kram Anki

Unknown sa...

God morgon!
Förstår att det är lite jobbigt att inte kunna äta gluten. Tilda har två vänner som inte heller tål det och visst får man tänka sig för både en och två ggr när de ska äta här, den ena av dem tål dessutom inte laktos heller.
Vilken fin gran du har gjort av brädor, kanske skulle testas. Sen de underbara fåren du har i skyltfönstret dom bara älskade jag. Vad är det för märke på dem? kostar?
Ha en skön söndag, kram Ing-Britt

Malin sa...

Hej!

Jag förstå att det är jobbigt med gluten allergi!! Mina pojkar har mjölkprotein allergi och i början var det jobbigt! Men nu tycker jag inte att det är något besvär alls mer än när vi är på utflykter och man frågar vad som är mjölkfritt. Då kan jag tänka mig att du får ännu svårare att få något som passar dig.

Må så gott! ♥
Malin

Kina sa...

Mums så gott brödet såg ut, hembakt är något alldeles extra tycker jag. Så himla söta fåren i föregående inlägg var, heeeelt bedårande!

Kram Kina

Fågel Blå sa...

Åhh så gott!
Ha en fin kVäll
Kramar Kathrine

Atelje Skärvan sa...

Hej Annelie!
Ja det var kul att ses,du får gratta Christer i efterskott.
Så gott det brödet ser ut.
Ha det så bra kram

Gamla Posthuset sa...

Vilken omställning det måste ha blivit att inte få äta "vanligt" bröd nå´mer. Tur att du är duktig på att baka. :)

Önskar dig en fin måndag!
Kramen
Ina

Black Iris sa...

Jag är nog en sån som skulle kuna låta bli bröd nästan helt och hållet tror jag.. Jag proppar i mig så mycket annat i stället :)

Kram Maidi