söndag 25 maj 2014

Fem timmars loppis....................



Hejsan.

Idag har jag varit på en MEGALOPPIS............och det var en loppis det!
Vi vandrade runt i fem timmar!
.....och ändå hade vi inte gått runt på långa vägar.

En gång om året arrangeras loppisen i Majorna i Göteborg.
På gator, torg , parker,  överallt står det loppisbord.

Kan nog säga att benen var rätt så stumma och fötterna varma efter ett tag....................

Näe, aldrig mer ...........sa mannen som nu slocknat i soffan
efter denna hemska upplevelse.

Jag tyckte det var väldigt mysigt.................men kanske en aning för stort, .............nä ,en loppis kan nog aldrig bli för stor....................eller hur?

Kram Anneli

10 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Oj, detta har jag missat - men jag hade det skönt i stugan istället!
Kramar Eva

Malin sa...

Så mysigt! Det har jag missat, aldrig hört talas om det. Vi har varit en sväng i nolhaga i dag, mys det med 😊 Kram

Malin sa...

Så mysigt! Det har jag missat, aldrig hört talas om det. Vi har varit en sväng i nolhaga i dag, mys det med 😊 Kram

Torpliv sa...

Vilken loppis! Kul att kunna gå runt i timmar och ändå inte hunnit se allt, då är det verkligen en stor loppis =)
Hoppas du fick fyndat fina saker!
Ha en härlig dag!
Kram Petra

Unknown sa...

Oj vilken loppis!! Kan nog förstå din man som tyckte det blev jobbigt. Jag gillar ju loppisar men det får nog vara i lagom dos. Fast jag skulle gärna ha varit där utan att gå över hela :)
Önskar dig en fin start på veckan
Kram Ing-Britt

EM sa...

Jamen köpte du nåt då?
Det gjorde du väl ändå?
Kan inte bli för stor.
Mest är man orolig att man missat klippet...
Jag går mest wild i handelsträdgårdar just nu. Igår blev det ännu en brunnäva. Samlare? Jag?
kram elsamarianne

Gunillasljusglimtar sa...

Hahahah,det hade min gubbe sagt samma om din det kan jag lova dej)Kul med maratonloppis då!! Kramis Gunilla

Sallys hus sa...

Hej hej!
men oj vad stort och vad kuuul!
Mysigt att vandra runt o kika så där...o fiiiika..;)
Kram Katarina

Sofia sa...

ÅH!!!! jag hade gärna följt med dig!!! ;)
Kramis Sofia

VisaLiza sa...

Jag var också i Majorna i söndags. Alldeles fantastiskt med alla loppisbord och alla människor. Vi hade lite begränsat med tid och promenerade bara längs en enda gata, men lyckades ändå göra fina fynd och sätta sprätt på våra pengar. Kramar liza