fredag 25 februari 2011

Spetsar.




Hejsan.

Härligt med helg igen, synd bara det är sååå kallt ute........

Spetsar är jag svag för och jag har just klippt bort en mycket vacker spets från en gammal trasig tyllgardin.
Nu går hjärnan på högvarv....vad ska jag använda den fina spetsen till?
En lampskärm av något slag kommer det i alla fall bli och även en spetskant på en sjal som jag virkat, ja ,jag ska nog komma på fler användningsområde.
Gillar återanvända sånt som man vid första intrycket tycker är skräp.

Ser ni de vackra ärmarna av spets som ligger på bordet på fotot?
Helt ljuvliga och såååå vackra.......
Spetskragar av alla modeller säljes i butiken.......blir så fint att sy på en blus eller tröja för någon händig person.

Ikväll väntar mysfredag med familjen......den bästa kvällen på hela veckan.
Önskar alla där ute i kylan en "go" helg,
Kram Anneli.

8 kommentarer:

Susanne sa...

javisst är det sant :)
Kram

HEMLÄNGTAN sa...

Ja, spets är fint och kan ju användas till så mycket.

Hoppas du får en fin helg.
Kram, Jenny

Old and New Home sa...

Spets kan man inte få för många av *Ler*

Älskar din stege och letar febrilt efter en vart jag än är..

Kram och ha en skön helg
Cattis

Fröken Grön sa...

Visst är det vackert med spets! Jag köpte just örngott från Åhléns som har en spets/brodyrrand sydda tvärsöver, - kanske en idé vad du kan använda dina till.
Önskar dig en härlig helg!
/Anna-Karin

Susanne sa...

Hej,,hittar du min mail? Kram

Atelje Skärvan sa...

Spets gillar även jag.
Tack för gratulationshälsningen,nu när jag har blivet tant.
När kunder frågar om det finns någon mera antikbutik så berättar jag om eran,när stänger ni på lördagar?
Kram Agneta

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka fina spetsar!

Ser att du har en utlottning på G, ska gå in där o anmäla mig nu:)

Kraam Jenny

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Du visar som alltid de mest förtjusande bilder. Har inte hunnit titta in på några dagar eftersom jag har haft gäster av det underbara slaget, mina barnbarn.
Önskar att din nya vecka och början på mars blir vårlig och glädjefull!
Kram Raina