tisdag 3 juli 2012

Doftande morgon.

                                             Valv av doftande blommor...............




Hejsan

.................ljuvliga sommarmorgon!

Den här porten av doftande blommor går jag igenom varje morgon på väg till brevlådan.
Passagen blir mindre och mindre för varje år men INTE att jag skulle klippa ner detta trädet.
Vad gör det att håret blir fullt av små vita doftande blomblad.....................  

Doftschersmin eller jasmin?
Har alltid trott på det första, men så sa grannen något annat.

Doftar underbart gör den i alla fall och doften smyger sig in genom fönstret och varje morgon när jag vaknar är den där........................

Sommarkramar,
Anneli

11 kommentarer:

Sara sa...

Åhh jag älskar doftshersmin!
Jag har en kameliashersmin i trädgården men den blommar inte ännu.
Skulle bara tipsa dig om min tävling jag har så kan du vinna en liten vit söt brandsläckare.
Hoppas att du får en fin dag!
Kramar ifrån mig

Unknown sa...

Åh så härligt att få vakna till den underbara doften och vacker är den att se på också.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Vardag och flärd sa...

Du har nog rätt att den heter schersmin, jasmin är en annan växt!
Jag har många doftschersmin i trädgården och de doftar fantastiskt den här tiden (fast mina har så gott som blommat över nu).
Kram Eva

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad fin, kan tänka mig att den luktar gott. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

EM sa...

Vackert. Det är nästan så att man kan känna doften.
Har en ... ja du, tror det heter smultronschersmin, som har massor av små knoppar. Den kommer att bli så fin och doftar underbart. Vi har inte många buskar, men denna är härdig och blommar snällt.
kram elsamarianne

Fröken Grön sa...

Nog är det väl en doftschersmin du har där. Underbar doft! Kan tro att du har svårt att gå loss med sekatören där.

Sommarkram!
/Anna-Karin

Annes vita rum sa...

Härliga doft som den sprider...
och vacker är den oxå,jag planterade en för 13 år sedan, men den har inte blommat än:( borde ju flyttas på,meen... ha en fin dag/kram/Anne

Tina sa...

En sådan har jag också men då gäller det att inte öppna fönstret. Så allergisk mot doften, atjooo prosit!

kram

Lotta sa...

Jag har också en sådan, de doftar ljuvligt tror de heter schersmin.
Kram och trevlig dag till dig!
Lotta

Lotta sa...

Jag har också en sådan, de doftar ljuvligt tror de heter schersmin.
Kram och trevlig dag till dig!
Lotta

Clary sa...

Det luktar underbart ute nu allra helst på kvällen ... Fick sådan inspiration från ditt inlägg med samma namn att jag rotade fram några gamla fönster igår . Idag blir dom 3 delad vikvägg istället för växtplats ...
Kram farmorannasarv