onsdag 29 januari 2014

D.I.Y






Ibland hittar man fina saker som inte riktigt är så fina längre.
Då sätter tankarna igång.................något så vackert kan man ju inte bara kassera.

På auktionen i Söndags ropade jag in denna vackra pjäs.
En gammal fotogenlampfot.
Helt perfekt porslinsfot med himmelskt mönster,
men där det viktiga fattades.

Men vad gör det.........................när man kan använda den som vas eller kruka istället!

Återanvändning när det är som bäst.

Varma kramar från mig,
Anneli

10 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Så perfekt och vackert! Det gäller att se möjligheter - det kan aldrig jag, tyvärr.
Ha en fin dag!
Kramar Eva

EM sa...

Så fint! Återbruk är bra, det...
kram elsamarianne

Atelje Skärvan sa...

Hej Anneli!
Jätte fint,jag har en liten samling med nedersta delen på fotogenlampor
Som jag använder som ljusstakar.
Var ni i Trollhättan?
Kram Agneta

Gamla Posthuset sa...

Åh vilken genialisk idé!
Verkligen återbruk. :-)

Kramen
Ina

House and Garden by Bia sa...

Så fint det blev att ha blommor i den...jag satte en blomma i en gammal fin lampfot för fotogén lampa och det blev också bra ;))....
Hoppas allt är bra med dej min vän!
Kram kram
Bia

Huset på Backavägen sa...

Du är påhittig du, det blev ju jättefint och läckert!
Kram Anki

Sallys hus sa...

Men va fin!
Du är duktig på att se sånt där du!!
Kram Katarina

Unknown sa...

Blev ju en väldigt fin kruka...hade aldrig tänkt tanken på auktion men skulle allt kunna köpa en om jag såg den med blomma i.
Ja de gott, kram Ing-Britt

Monika sa...

Tack Gulliga för kommentaren!

Vilken fantastisk fin idé! Så supersnyggt! Att återanvända gammalt på ett helt nytt sätt.Sånt gillar jag nog allra mest av allt.

Och så mycket fint på bilderna i inlägget innan också. Mycket i min smak där också :o)

Trevlig helg önskar jag dej!
Kram
Monika

Monika sa...

Tack Gulliga för kommentaren!

Vilken fantastisk fin idé! Så supersnyggt! Att återanvända gammalt på ett helt nytt sätt.Sånt gillar jag nog allra mest av allt.

Och så mycket fint på bilderna i inlägget innan också. Mycket i min smak där också :o)

Trevlig helg önskar jag dej!
Kram
Monika