torsdag 6 mars 2014

Färdig!

              Stor och pampig är den...................
   Dovt creamvita/antikvita skärmar med vintage stuk........



Hej hej på er.

Gillar lagom-projekt......................

Inte många minuter tog det att få en annan look på den tråkiga mässingslampan med brunbeige lampskärmar.

Vit textilfärg från Panduro till skärmarna och svart färg till foten.
De "pissegula" låtsasljusen blev också svarta.

Ta da...............så var det klart!

Imorgon väntar äventyr.......................

Vi hörs,
Kram Anneli

10 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Ja visst är det bra när man kan göra underverk snabbt och enkelt! Så fin den blev! Jag som trodde det var en taklampa du höll på med, ovanlig modell, eller?
Kram/Finas mammis

Vardag och flärd sa...

Textilfärgen har jag hört talas om, ska ju vara kanon att förändra tyg!
Tänk vad man kan förändra något tråkigt till något så snyggt!
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

House and Garden by Bia sa...

Jättesnyggt vännen!!!!
Nu blev jag sugen på att måla jag också, hihi....var på Biltema för att köpa kopparfärg...men den är slut varje gång jag kommer dit...men till veckan skulle dom få in den ;)))....får göra ett nytt försök då......ha det gott!!
Kram fån bia

Huset på Backavägen sa...

Shit vad fin den blev, vilken förändring!
Kram Anki

Monika sa...

Tjooohooo! :o)

Så FIIIIINT! Tänk vilken förändring. Sånt är extra kul. Och så har du ju något helt originellt och eget nu också. Härligt!

Ha en trevlig kväll!
Kram
Monika

Fröken Grön sa...

Oj, så läckert det där blev!
Som av en händelse skriver även jag om en lampa med gamla lampskärmar idag.
Hoppas du får en skön start på helgen!
/Anna-Karin

Unknown sa...

Visst är det kul när det går fort att förändra och vad fin din lampa blev. Jag trodde det var en takkrona du höll på med :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Lampan är ståtlig och jättefin blev den.
Äventyr, spännande!
Kram Anette

House and Garden by Bia sa...

Kikar in för att önska dej en trevlig helg!!!
Ha det gott vännen!
Kram bia

Kina sa...

Den blev ju supersnygg ;) Ha en fin söndag!

Kram Kina