tisdag 26 maj 2015

Detta gillar jag!


En liten vacker nymf i grönskan...................
 



 Lavendel, kärleksört, funkia, bambugräs, .....


Ett litet fågelbad, gammalt fönster, stenar..........


Hejsan.

Allt väl med er?

Jag har visat foton på min "grusträdgård" många gånger och jag har sagt att det är det bästa vi gjort här hemma.
......och det gäller fortfarande.

Så himla smidigt och lättskött det är med grus (stenar) i trädgården.

Man kan ha blommor i krukor och flytta runt, stora stenar, cementringar? gamla trasiga fönster, stolar och så några perenner , buskar och blommor som kommer år efter år.
Det här gillar jag!

Enkelt, smidigt och även snyggt tycker jag.

Vore skoj att se något som ni gillar extra mycket i er trädgård eller uteplats/balkong!

Ha det fint nu mina vänner,
kramar Anneli

6 kommentarer:

Bosse Lidén sa...

Ser behagligt och fint ut. :) Det är skönt att ha nära till sin lilla oas. Tidigare hade vi stor trädgård. Vid sista flytten blev det en liten täppa + stor fin balkong. När lavendelhäcken blommar är en favorit, sticka ner näsan och dofta på Ingrid Bergmanrosorna efter ett sommarregn är ljuvligt. Att vi äntligen får Vallmo-blommor ser jag fram emot efter att ha konstaterat att tre års väntan är över. Kram från Bosse bloggvandrare

House and Garden by Bia sa...

Förstår att du gillar det....jättefint...för att inte tala om ditt härliga växthus, hihi....
Kommer förmodligen att visa min lilla oas i sommar från torpet...men först måste vi flytta ut och jag ska fixa till där först...och det tar sin lilla tid...
Kram på dej!
Bia

Vardag och flärd sa...

Du har det så fint i din trädgård och det är roligt att kunna flytta runt saker - precis som inomhus.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Annes vita rum sa...

Vilken underbar söt liten plats du har! Jag håller med grus sten plattor...både snyggare och lättare. Ha de gott..kramiz

Black Iris sa...

Det där gillar jag också.. Både fint och praktiskt..

Kram Maidi

House and Garden by Bia sa...

Kikar in igen för att önska dej en fin helg !!!
Hoppas solen skiner hos er...här är det ömsom regn och ömsom sol....just nu är det sol !!!
Jag ska dra iväg med en väninna till butiken som jag har visat på bloggen, sen ska vi ta en öl på någon uteservering ;))
Må så gott!!
Bia