söndag 24 januari 2016

Vända och vrida, fixa och trixa...........



Hej.............

Hur gör ni när ni får något som ni inte gillar?

Jag är inte alls förtjust i amaryllis.......men man får göra det bästa av situationen...........som alltid.

Fick en julgrupp med en lååååång stängel, kändes nästan som den var 1 meter.........hua......och en som var 1/2 meter.

Nä, detta måste jag bara göra något åt.......
Slaktade hela julgruppen.

Klippte av dem och lindade lite murgröna runt stjälkarna.
Snart slog underbara stora vita blommor ut..........tror det blev 12 st. till slut.

Så som snittblomma är amaryllisen jättefin .

Nog om detta, men vilken tur att man kan fixa och trixa lite så vänds det negativa till något positivt!

..........och givetvis gäller detta även LIVET i största allmänhet!

Go start på denna sista Januarivecka får ni ha,
kram Anneli


 

7 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Tycker också Amaryllisen är finare som snittblomma ;))...mannen däremot gillar röda Amaryllis, inte min stil precis, haha....men man är ju olika och tur är väl det ;)) Solen skiner och vi ska ta en promenad innan solen går ned, hihi....man får sätta fart med andra ord. Sitter nu i morgonrocken ;)....hittade dom rosa gardinerna på Rusta, men när jag var där tänkte jag plötsligt om...och köpte två st två pack och ska ha dom i vardagsrummet istället, där har jag ju en grå soffa...så det får bli vita gardiner i sovrummet i stället (har jag redan köpt på Rusta, hihi)...nä nu måste jag sätta igång här !!!
Varm kram bia

Helena sa...

Jag tillhör nog dem som tycker om amaryllis. Men gillar det kreativa och när man gör nytt av det som finns. Underbar blomgrupp du gjorde. Kram

Vardag och flärd sa...

Håller med dig om att amaryllisen är finast som snittblomma, då är den magnifik.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, man får trixa och greja så man får det som man tycker bäst om! Det där blev ju riktigt bra!
Agneta kram

Gunillasljusglimtar sa...

Ja dom är vackra,fast helst vita....på ett hotell hade dom upponrrvända amaryllis i band..så fint det var o det har jag gjort några år...KRAMEN till dig! Gunilla

Sweet Pea sa...

Det blev ju jättefint, Anneli.
Kram till dig.
Petra

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vet du?
Jag brukar klippa av dom och ha dom i vas ;)
Det är jättefint tycker jag,
Stor kam
Jessica