lördag 13 augusti 2016

Många färger..............





Ja, många olika färger har det sannerligen varit på detta hus!
Att det kan vara så svårt att färgsätta.................gör som vi bara...............måla allt vitt!!!!!!!!!!!

Nej ,skämt åsido.............det är inte lätt med färg.
Man ska trivas själv, grannarna ska trivas, omgivningen/naturen ska trivas ihop, landskapet, husets stil och ålder............ja det är mycket att ta hänsyn till.

Vi började med klassiskt vitt som bas ,sedan ska detaljerna dit och stärka upp helheten.
Stuprör, foder, fönsterfärg, spröjs, verandor osv.
För det är först då ALLT är klart som man ser resultatet.

Ja, såhär går mina tankar nu..................

En varm kram till er alla,
Anneli

6 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Ja det är mycket jobb med att måla hus !!...och svårt att välja färg också ;))
Hoppas det går bra...det var länge sedan jag såg dej på min blogg ?...kika in nu så får du se två inlägg om bröllopet i Umeå...det var så fint och brudparet så gulliga ;))
Ha det gott vännen !
Kram

Vardag och flärd sa...

Ja, det var många färger! Vitt är fint men det behövs någon färg runt fönster osv för att det inte ska bli tomt och tråkigt.
Lycka till!
Kramar Eva

Anonym sa...

Kommer bli så bra ..........
/Målarkladdskraaam hihi

Annes vita rum sa...

Mycket jobb men fint blir det, vi målade vårat förra året😄 Vitt förståss😄Jag kör helvitt men med två olika nyanser.. Kramiz

VisaLiza sa...

Så fint det blir! Onekligen inte lätt det där med färg på huset. Mitt hus har just nu betydligt fler färger än vad det är tänkt. Kramar Liza

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så fint!!!