onsdag 4 februari 2009

Min sjal.


Hejsan alla.

Migränen har nu nästan gett sig iväg, vill inte träffas på ett bra tag!!!!Men vad är väl lite migrän, det finns så mycket värre sjukdomar. I måndags kom min käre man hem från jobbet och var mycket ledsen. Hans arbetskamrat sedan över 20 år hade plötsligt segnat ner på golvet och fått andningsbesvär. Klockan 9 satt de och åt frukost och klockan 11 var han död. Han blev bara 47 år. Mina tankar är hos hans familj hela tiden. Detta får mig att än en gång tänka på hur viktigt det är att ta vara på tiden man har tillsammans. Njut av varje sekund!!!! Nu svävade jag iväg i tankarna, det var ju meningen att jag skulle skriva om min färdigstickade sjal. Pysslade även ihop en brosch av lite filt,pärlor och garn. Blev ganska nöjd ,och ser mig själv bära sjalen över en vit sommarklänning och med brunbrända ben. Hi...hi......!


Ut och ta vara på denna dagen! Kram Anneli.

5 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Tråkigt med arbetskollegan. Håller med, ibland slår händelser ner som en bomb och man blir medveten om att livet är skört och ibland väldigt kort! Min kusins barn har precis förlorat sin plastmamma och då känns livet för j........la orättvist!
Fin sjal du har gjort.
Kram Åsa

Jenny sa...

Hej Annelie,
Vad tråkigt att höra om din mans arbetskollega..jag förlorade själv en arbetskamrat 2007, han var bara 40 år när han gick bort, det var tungt.
Sjalen är jättefin, vad duktig du är:)
Har inte varit på auktionerna i Aplared och Hillared, får ta o
ch åka dit någongång.
Kram Jenny

Hemmet Är Min Borg sa...

tråkigt för din mans arbetskamrat, verkligen lessamt när sådan sker,
vill bara säga vilken ljuvlig sjal ,mycket bra gjort, vill du ge ut möstret på den så får du gärna ;))
kram Jeanette

Engelska Villan sa...

Fy sjutton! Vad sorgligt med din mans arbetskompis. Hade också en jobbig upplevelse på jobbet idag, då en kollega fick ett samtal från husläkaren att de ville träffa henne på måndag, med anledning av leverfläckar som de plockat bort på henne... Hon blev alldeles chockad och svimmade nästan. Kan ju nästan bara betyda dåliga besked. Tänker på henne som ska gå och vänta hela helgen på beskedet.
Hur som helst, suuuperfin sjal!! Kram Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Vad tråkigt att höra! Ja, du har verkligen helt rätt i att det är viktigt att man faktiskt tar vara på varje dag man får. Att man stannar upp då och då och verkligen njuter av stunden.
Så fin schalen är, den kommer du att få mycket användning för.
Ha en fin helg Annelie!
Kram Mia