tisdag 23 mars 2010

Promenad i gråväder.


Hejsan.

Igår såg det ut så här när jag och mina föräldrar tog en promenad nere i Nolhaga park. När vi gått en stund började det snöa! Stora flingor dalade ner. Det var inte kul alls och dessutom blåste det jättekallt.
Trodde inte det kunde bli värre..... men idag vräker regnet ner och det blåser ännu mera. Usch.....idag blir det ingen promenad.
Men.... snön håller på att försvinna!!!! Jag ser gräsmattan igen, ingen rolig syn i och för sig, men ett bra vårtecken.

I söndags var Sophia och jag på bio.
Mysigt!
Tyvärr blev jag ganska besviken på filmen. Hade sett fram emot en bra svensk film med bra skådespelare. Änglavakt hette filmen.
Med Michael Nyqvist och Izabella Scorupco. Skådespelarna gjorde nog så gott dom kunde av det tråkiga manuset.
Jag vet inte riktigt vad som var tanken i filmen, jag brukar gilla filmer som har lite "djup" och med en mening, men den här tyckte jag bara var konstig.
Nu är ju som bekant smaken olika, så låt inte mig påverka er om ni tänkt se den.
Det här var i alla fall vad jag och Sophia tyckte.

Ikväll ser jag på Nystarten av "Äntligen hemma" och "Tinas trädgård" på TV.
Trädgårdsprogrammet kan vara kul, man kan behöva lite tips inför denna säsongen i trädgården.
Funderar faktiskt på att kanske sätta upp ett litet växthus.....mmmm...

Ha en bra dag,
Kram Anneli.

12 kommentarer:

Nylyckan sa...

Hej Annelie! Ja vilket "aprilväder" vi har, som man brukar säga. Tråkigt att höra att Änglavakt inte var så bra, funderar på att se den. Visst är det roligt att åka runt till olika små inredningsaffärer. Har dock inte så många tips. Kramis Åsa

Malin sa...

Hej!

Nolhaga är allt finare om någon månad eller två ;-) Jag ser sällan på bio nu för tiden man det borde bli snart för vi fick bio biljetter och ett resturang besök i julklapp... Ja det är ju ett tag sedan så vi borde få tummen ur. I lygnared tyckte jag att det fanns lite fina saker, är lite kaffekopps tokig just nu så det är bland annat det som jag siktat in mig på. Sen är det alltid kul att köpa möbler. Men snart måste jag börja kasta ut några innan det kan komma in nya...

Ha det så gott så ser vi fram emot solsken snart igen!

Kram Malin

Susanne sa...

Nej nu vill man verkligen inte ha mer snö..Och även om gräsmattan inte är vacker så ser man den och hoppet att våren är snart kommer är härlig..Kram Susanne

Vårt hem på landet sa...

Vilken tur att jag åkte hem innan snön :) Gråväder är det verkligen nu, det har regnat nu i ett par dagar här nere fast i eftermiddag har solen visat sig.

Äntligen hemma och Tinas trädgård ska jag också titta på. Kollade på nåt avsnitt förra gången, men jag gillade inte programmet då. Hoppas det har blivit bättre!

Kram, Emma

Fånga dagen sa...

Skitväder rent ut sagt.
Här har det regnat idag och snöade igår, blött och tråkigt och lerigt och snöigt.
Nej nu vill vi ha vår.
Ha en fin kväll
Kram Lena

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Vad tråkigt att filmen inte var så bra. Jag brukar också gilla svenska filmer med lite djup i....Får nog ta mig en funderare på om jag gå o se den! Önskar dig en Trevlig o fin onsdag! Kram Therese

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Hallå!
Vädret är verkligen skiftande! Igår var det regn och rusk i förmiddags kallt och rått nu känns luften lite ljum...
Men jag har bestämt att hos oss är det VÅR!
Trist när man blir besiken på filmer, bra skådespelare kan ju dock inte bära en film...
Ha det gott!
Kram Mimmi

Helen sa...

Hej!
Ja visst längtar efter våren vill inte ha en enda snöflinga till. Tråkigt att du inte gillade filmen när ni skulle ha lite trevligt.
Kram/Helen

Signe 1 sa...

Ja 'Änglavakt' har ju både fått ris och ros så man blir väldigt nyfiken på den, men jag kan tänka mig att den är väldigt pretantiös, jaja...får se vad jag tycker sen:-)

Tack för alltid sååå goa komentarer hos mig, det värmer mitt hjärta ska du veta!

Kraam Sofia

yanmaneee sa...

yeezys
off white jordan 1
huaraches
nike shoes
air max
nike cortez women
yeezy boost
air max 2019
adidas nmd r1
nike air max

sorre sa...

next page i8m74q0v08 best replica designer bags replica bags high quality replica radley bags gucci replica x5r44x0y48 replica bags us replica bags china free shipping replica hermes g7t88u4w64 replica bags manila

shysme sa...

v1a33g3x74 g2g28s9r37 v4c48g6e64 s2k22x1f56 s1g90x7b10 g5c33d8x65