tisdag 13 juli 2010

Semester och auktioner.


Hejsan.

Sommar , sol och semester , men jag tycker det är lite fööööör varmt!
För varmt att åka på alla auktioner som jag vill. Som tur är så känner inte Christer av värmen lika mycket som jag gör, så då åker han iväg själv.
Tur det, för vi har köpt sååå många fina saker!
Inte blir det billigt precis men det är så kul att "piffa till" och måla en möbel och se hur den kan förändras.
Kanske skulle starta upp en affär.......bara rätt lokal dyker upp så....

Måste tacka Helene med bloggen "Livets goda" för den jättefina vinsten!
Första gången jag vinner i en utlottning!
Ser fram emot paketet.

Är inte så flitig med att blogga och kommentera hos er andra just nu......men tänker på er allihop det gör jag!!!!!
Jag glömmer er inte.

Njut av sommaren och varandra,
Stor kram Anneli.
r
,

11 kommentarer:

Unknown sa...

Hej vännen!
Jag är inte så flitig att besöka andra bloggare heller just nu. Det blir så, man gör ett inlägg men det blir inte att man sitter och kikar runt till alla. Så bra att din man åker själv och kommer hem med fina saker, perfekt! Min S gillar också att sticka i väg om det är något här i närheten. Men det blir nog mer köpt när jag är med....
Ha en jätteskön sommar du med!
Kram Anna

Lilla Blanka sa...

Hej Anneli!

Ja nu har det varit bra varmt ett tag, men jag gillar ju värme så jag trivs, hihi. Men det är som du säger, man har ju inte riktigt ork att åka på loppis/auktioner på samma sätt när det är så varmt.

Nja jag hittar inte nåt på Vinden alls för tillfället känns det som, det känns lite "utplockat", men priserna är nog aningen lägre som du säger.

Vilket fint klaffbord du har till salu (men det är sålt va? Hittade det inte på Blocket).

Kram
Mia

Jenny sa...

Hej Annelie!
Vad bra att din Christer åker iväg själv till auktionerna och fyndar när det är för varmt för dig:)

Vi var i Rävlanda häromveckan men en byrå jag ville ha blev alldeles för dyr så jag fick avstå (bjöd mot en handlare..)

Grattis till vinsten hos Helene!

Ha det bra!

Kraam Jenny

Nyanser av vitt sa...

Men det är ju ändå så härligt med denna sommarvärme
Kram

Marita sa...

Vilken vacker spegelbyrå! Stolarna och bordet var inte heller så tokiga...med andra ord VILL HA! Jättefint!!
kram, Marita

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vilka underbara bilder du bjuder på....
Hoppas att du har det bra i sommarvärmen.
Önskar dig en fortsatt trevlig o skööön sommar! Soliga Kramar Therese

HEMLÄNGTAN sa...

Jag håller med dig, det är lite för varmt just nu. Jag blir så himla orkeslös i den här hettan så dagens regn och svalare temperaturer är välkommet.

Håller tummarna att ni "ramlar" på en lokal. Då kommer jag och besöker er!

Ha en toppendag!
Kram, Jenny

Fånga dagen sa...

Oj, behövs det en affär då har du allt handlat på auktion minsann :)))
Ja det är kul i alla fall och på sommaren är det extra speciellt tycker jag.
Ha nu en skön kommande helg
Kram Lena

Malin sa...

Hej Vännen!

Så fina grejer han kommer hem med! Det värsta är att man måste göra sig av med något tillslut för att kunna få in det nya =(
Önskar också att jag hade tiden att åka runt på auktioner och loppisar. Det får väl bli mer när barnen klarar sig några timmar på egen hand. Vi har just kommit hem från Öland och där fanns massor av loppisar efter hela vägen på ön. Vi tänkte ta en loppis runda men det han vi inte då ena pojken fick hög feber, och då är det skönast att vara hemma.

Ha det så gott!

Kramar Malin

Nylyckan sa...

Hej Annelie! Kul att åka på auktioner och att du och din man delar samma intresse. Jag lider också av värmen. Jag vill kunna röra mig utan att hela tiden bli svett. Jag vet att man inte ska klaga... Kramis Åsa

Vita små hjärtan sa...

Lysande, att ha nån som handlar åt en...
Ja nu har det varit väldigt varmt ett tag. Jag gillar värmen, men förstår att många lider.
Ha de gott.
Kram Agnetha