tisdag 8 maj 2012

Studenttider........



Hejsan.

Mycket nu.....................men det är bara skoj ( för det mesta)

I år firar vi en student i huset igen, nu är det dotterns tur att springa ut i livet..............och oj vad mycket förberedelser!
Minns inte att sonen hade ens hälften av allt...............
Men, men , det är ju bara en gång i livet så.........


Balen är ju givetvis ett måste för en tjej och den rätta Klänningen var ju inte lätt att hitta.
Men nu är den funnen och den är bara sååååååååå snygg!
Ett smalt blankt lila fodral med glitter och paljetter och inte tillstymmelse till volanger och prinsess-stuk.
Hon kommer bli min lilla rosa prinsessa ändå.


Nu önskar jag alla en fin och solig dag,
Kram Anneli.

.

16 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj med bal för dottern.Studenten kommer dom alltid minnas våra älskade barn.Min son tar den och det ska bli så spännande .Bal och lärarmiddag och sedan allting annat dom ska göra med sina klasskompisar.Ha en fin tisdag.Kram Rita ♥

, sa...

Balen ja.... Minns det som igår även om det är över 15 årsedan vi stegade upp vid hotellet :)
Speciell känsla, även för en mamma kan jag tänka?
Kram Anna Lena

EM sa...

Vilken vacker klänning! Så roligt, det blir ett minne för livet. Det var några år sen för oss,men jag minns hur glad hon var, och vad vuxen hon blev...
kram elsamarianne

Vardag och flärd sa...

Ja, det är så kul med student och bal! Men jag är glad att det är över för vår del.
Klänningen är underbar!
Kram Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Hon kommer att bli underbart vacker i den fina klänningen. Samtidigt är jag glad att det inte var så när jag gick ut skolan! Men det var ju länge sedan, det!
Agneta kram

"Hemmet är min vrå" sa...

Ja det är fullt upp med student, och tjejer är ju oftast mer pyssel med. Det är himla kul, men mycket jobb. Lycka till. Kram Mimmi

Här är gudagott att vara ! sa...

Underbart vacker klänning !
- Jag håller med om att dotterns studentbal var dubbelt så kaosartad med allt som skulle fixas, mot när pojkarna gick !
Visst är det ett minne att med studentbal, men att det ska behöva kosta så mycket är ju hemskt. - Det har ju blivit en klassfråga vem som kan gå och inte.
Och då är det ju inte bara balen som kostar...
Läste i tidningen att snittkostnaden är 15.500/ elev för att ta studenten !
Ha en fin majvecka och sköt om dej !
Kram Anneli ♥

Blåbärs och smultronstället sa...

Vackert!!!
Det är mycket att stå i, men så kul!
Min dotter tar också studenten och har fixat det mesta, men visst kostar det...det blir många olika saker som ska betalas.
Det ska bli såå kul och vemodigt, det är vårt sista barn som tar studenten.
Kul att få se bilder längre fram, jag får också ta och visa:-)
Kram Susanne

Källeboda lantliv sa...

Fin klänning .. Ja härligt med student tider .. Jag har haft två flickor som tagit studenten .. Jag vet ! Mycket att fixa .. Lycka till ! Kram jeanette

LOPPISLIV sa...

Ohhh så spännande med bal och student!! Nästa år är det min dotters tur :-)) Förstår att du har fullt upp just nu, lite mer med flickor också kan jag tänka, minns inte heller att det var så när våra pojkar tog studenten två år på rad, nu har jag vilat några år men som sagt nästa år är det dags igen!!

Jättefin klänning, härlig färg!! Kraaaam Paula

Snäckskalsdalen. sa...

Hej igen!
Tack för dom berömmande orden om förändringarna i min blogg - jag kände att det var dags för en liten förändring!
Agneta kram

Fågel Blå sa...

Vad vacker din dotter kommer att bli i den fina klänningen,, härlig färg!
Hoppas du får en fin dag!
Här regnar det idag!
Kramar Kathrine

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Så vacker klänning!
Det är kul med student och sådan glädje och förhoppningar det innebär för ungdomen som tar studenten.
Kram Anette

Vita små hjärtan sa...

Vad roligt med stundentförberedelser! Inga mer för mig, båda har tagit sina! Å visst är det skillnad på pojke och flicka.....
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Maria sa...

Wow vilken underbar klänning. Nej killarna är mycket enklare när dom tar studenten.
Kram Maria ♥

HEMLÄNGTAN sa...

Kan tänka mig att det är en hel del att stå i inför studenten. Jättefin klänning hon fått tag i, hoppas att balen blir rolig för henne!

Kram, Jenny