måndag 16 mars 2015

Så billigt så...............





...............jag köpte två!

Ja, så är det faktiskt, att är det billigt och snyggt och jag velar (som vanligt) mellan olika då köper jag två!

Vi tog en tur till Gekås förra veckan, det brukar alltid bli en sväng dit några gånger varje år .
Alltid extra skoj när man kan köpa lite vårnytt.

Jag hittade dessa väskor, en lite större vardagsväska och en liten "gå-ut-fin-väska".

Gillar de varma färgerna, gräddvit, gammelrosa och naturbeige och så lite guldigt blingbling.
Passar utmärkt till min rosa skinnjacka................

Så då blev det två väskor inköpta för under femhundra..............och tänk vad mycket pengar jag sparat nu när jag inte köpte en märkesväska...................

Kom plötsligt att tänka på Spara och Slösa, minns ni dem?

Ha det gott,
kram Anneli

12 kommentarer:

Loppisälskare sa...

Precis de färgerna tycker jag också mycket om. Så behagliga. Fina väskor du fyndat som passar bra ihop med din jacka. Nog kommer jag ihåg Spara och Slösa, men man hade inte så mycket att slösa med på den tiden. Vill minnas att vi faktiskt sparade pengar i skolan i någon grön eller svart liten sparbössa. Man har nog mest fått vara en Spara så ibland kan det vara skönt att få leka lite Slösa...
Kram / RosMarie

Snäckskalsdalen. sa...

Oj, dom har alltså så supersnygga väskor på Gekås Woaow, jättefina! Nu blev jag köpsugen.
Jamenvisst minns jag Spara och Slösa, dom var med i nån tidning man fick. Jag har nog för det mesta varit en Spara. Kanske. Tror jag. Eventuellt......
Agneta kram

Gunillasljusglimtar sa...

hahaha,ja det var bra köp! Jag som behöver köpstopp! Jättefina väskor.Det är nåt jag är dålig på att unna mig,väskor just! Ja spara o slösa minns man minsann.Tror jag varit båda tyvärr vid olika tillfällen:) Kraam Gunilla

House and Garden by Bia sa...

Superfina väskor båda två !!
Ja visst kommer jag ihåg Spara och Slösa...tror man fick tidningen på banken, eller ?...här råder det köpstopp vad gäller kläder och annat...men soffor ska vi köpa...annars har vi ingenstans att sitta, haha....bara rummet blir klart...tapeterna har kommit idag...men mannen har huvudvärk, så det dröjer ännu än dag innan tapetsering...oj, vad jag längtar tills det är klart !!!
Må så gott min vän!
Kram bia

Fröken Tindra sa...

Jättefina väskor du hittat! Kul! Och så pass billiga, då kan man kosta på sig två. Spara och Slösa har jag inte koll på men jag vet vem jag är av dem av namnen att döma...
Kram!

Unknown sa...

Fina väskor och billigt är bra. Jag var i Ullared i torsdags, men det blev ingen väska, dock en lampa som jag väntar på att herrn i huset skall sätta upp eftersom jag säkert skulle kunna men tycker att det är väldans tråkigt att sätta upp saker så kan mannen i mitt liv få göra det.
ha en fin dag.
Kram/
Berit

Mycket annat & lite betong sa...

Så snygga! Gillar också färgen. Perfekta till din jacka.
Och visst kommer jag ihåg Spara och Slösa!

Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag gillar färgerna, och det är jättefina väskor. Där gjorde du fynd.
Ha en fin solig dag
Kramar/AM

Anonym sa...

Såå otroligt coola & fina väskor ♡ ...
/Kram denna soliga Torsdag!

Black Iris sa...

Så klart att du måste ha 2 väskor. När det är billigt och snyggt måste man slå till.
Jag har sagt länge nu att vi måste ta en tur till Ullared. Det får bli nästa utflykt kanske..

Kram Maidi

Annica sa...

Snygga väskor kan man aldrig få för många av! Hihi, Spara och Slösa kommer jag ihåg! De var med i "Lyckoslanten", tidningen tror jag att vi fick i skolan.

Ha det gott!
Annica

Sofia sa...

De gjorde du rätt i... =)
Jätte fina!
Spara och slösa ja... Jag skulle kunna ha Spara skrivet i pannan...alltid ute efter att göra fynd..alltid på REA eller loppis.. =)
Kram kram
Sofia