måndag 15 februari 2010

New England i köket?



Hejsan.

Nu är det nästan klart i köket. Fattas bara lite små detaljer och jag har börjat piffa lite men en del piff saknas. Vi har i alla fall handtag som ni ser. Jag kunde bestämma mig till slut. När jag väl såg handtagen så visste jag direkt att så här ska de ju se ut!
Då blev det affär.
Jag hade ju tänkt mig att köket skulle gå lite i New England stilen... Tycker om den vita "marina" stilen. Känns så rätt för mig. Trots att jag är lite mesig angående "huvuddoppande" så älskar jag havet.
Kanske för att jag alltid varit vid havet och även haft stuga några meter från vattnet.
Stugan saknar jag nu.... där hade vi verkligen kuststuket.
Men prylarna fick följa med vid försäljningen.

Nå, vad tycker ni?
Kom gärna med tips till köket för att få till det rätta stuket....

Köksmöblemang blev det inget köpt igår. Leveranstiden var alldeles för lååång på det rätta bordet.
Hade tänkt mig det som finns med i Mios nya katalog, det där vita.
Vi behöver nämnligen ett redan nu på onsdag, eftersom vi lagt ut vårat gamla på Blocket med tanken att det går nog inte så snabbt att sälja.
Men... tji fick vi som blev nerringda och vi kunde sålt ett antal likadana matgrupper. Så kan det gå.
Så här hemma får vi sitta på golvet ett tag....

Är såååå glad för era goa kommentarer, ska ni veta...

Ha en fin vecka,
Kram Anneli.

14 kommentarer:

Agnes och Vendela sa...

Så snyggt och fräscht ditt kök är.

kram fr. Agneta

Jenny sa...

Hej Vännen!
Det blir ju jättesnygg, passar bra med den vita marina stilen!

Vad synd att det var så lång leveranstid på bordet..

Ha en bra vecka så hörs vi!

Kram Jenny

Nylyckan sa...

Hej Anneli! Gillar den marina stilen. Var har du köpt den vita hyllan ovanför diskhon? och vad är det för spotar ni satt dit? Vi funderar själva på att ta bort ett överskåp och sätta två hyllor med just sådana konsoller och med spotar. Gud så härligt med ett nytt kök. Njut och ha det bra. Kram Åsa

Unknown sa...

Så stilrent och fräscht köket blev. Så snyggt med den liggande panelen.
Hoppas ni får er nya matgrupp snart!
Kram Anna

Fånga dagen sa...

Oj oj oj vad fint det blir, helrätt känns det som.
Bord ja men det är väl typiskt att sälja så snabbt när man inte har så bråttom hi hi.
Du får väl köra japanstilen, kuddar på golvet så länge.
Ha en bra kväll
Kram Lena

Helen sa...

Hej!
Ditt kök är så helt underbart, vad lycklig du kan vara. Det är så fräscht och lugnt på nåt vis tycker jag. Jag vill också passa på att tacka för hjärtat, det kom på posten idag och jag har redan hängt upp det. Det var verkligen fint och jag är jätte glad. Det kommer bilder imorgon så du får se var jag hängde det.
Kram/Helen

Malin sa...

Hej Vännen!

Kul att se hur köket blir finare och finare! Väntar ju på en bild från köks fönstret också ;-)

Må så gott!

Kram Malin

Marita sa...

Vad snyggt det blir! Gillar handtagen, snygga!!
kram, Marita

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Men vad fint det blir!

Hoppas att det löser sig med bord, så tråkigt när man hittar "det rätta" och inte får med sig det hem.

Kram Mimmi

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Åh, det kommer bli jättesnyggt med New England stil i ditt kök! Och skulle du tröttna så har du ju en vit fin bas som du kan variera med nånting annat! Må så gott! Tisdagskramar Therese

Fröken Grön sa...

Liggande panel är verkligen mitt i prick, - såååå snyggt!

Karin - Mina Rum sa...

New England kommer att passa perfekt där i ditt kök, tror jag. Lite marinblått och rött kommer att sätta den där sista pricken över i:et. Handtagen är jättefina och passar också jättebra.
Kram!

Signe 1 sa...

Men ååååhhh vilket lovely kök, fy fasiken vad snyggt!! Me like a lot vännen!!

Ha en fin dag!

Kraam Sofia♥

sussi sa...

Åh så snyggt.Jätte fin blogg. Kram Sussi från dalarna.