fredag 19 mars 2010

Butikstips.




God morgon.

Fredag,mmmmmm.....visst känns det bra!
Mysigaste dagen på hela veckan...

Fortsätter visa lite bilder från den ljuvliga butiken Systrarnas hus.
En nyöppnad affär i Alingsås med fina inredningssaker i dansk design.
Bilderna får tala för sig själv. Tack Annica och Åsa för att jag fick fota inne hos er!

Tycker det saknas fina butiker med den här stilen, i alla fall här omkring.
Därför slänger jag ut en förfrågan: Tipsa gärna på era bloggar om bra inredningbutiker!!!! Var finns dom ?
Skulle bli så glad om det bara "dröser" in tips!!!! Då kan man ju ta en liten utflykt nu till våren när Christer tar ut och luftar"leksaksbilen".
Vi brukar köra runt och leta efter loppisar och lite mysiga ställen när det blir en fin dag.
Då njuter jag verkligen, då är det "Gött" att leva....

Så.....tips på bra inredningsbutiker och mysiga ställen mottages tacksamt!

Önskar alla en fin helg,
kram Anneli.

12 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Ja du, verkligen läckert i den butiken, fåsr nog tänka lite på det där med inredningsbutiker för det finns ju flera egentligen.
Men det är ju en kul idé om man är ledig att åka runt lite och spåna.
Ha en fin helg nu
Kram Lena

Fröken Grön sa...

Hmmm, synd att det är så långt till Allingsås... Men tack för fina bilder, - inspiration kan man ju få trots avståndet!
Trevlig helg!
/Anna-Karin

Lauras gård sa...

Vilken mysig butik! Synd att den ligger lite för långt bort för mig. Kul ändå att titta och njuta av bilderna.

Jag ändrade lite på bloggen. Vet inte om det blev rörigt med tre spalter? Men jag har nog så här ett tag. Nu är det bara headern som jag vill ha mindre. Får ta hjälp av någon för jag är värdelös på photo shop där har tänkt göra den. Trevlig helg! Kram Stina

Malin sa...

Hej!

Härliga bilder! Har inte hunnit att ta mig en titt i butiken ännu. Men det hoppas jag hinna med snart, längtar efter att ta en tur på Baldershage också. Sugen på lite fina tyger och så. Ha det så gott!

Kram Malin

Helene sa...

Hej Anneli!
Kan tipsa om Grönbergs Interiör i Göteborg. Jag skrev ett inlägg om den häromdagen - kika gärna in!
Ha en härlig helg!
Kram, Helene

Huset vid ån sa...

Åh, Vilken fin o mysig affär! jag vill ha allt! Tack för fin inspiration! Önskar dig en Trevlig o skön helg! Kramis Therese

Signe 1 sa...

Åhh vilken mysig butik!! Synd att man inte bor närmare...

Önsksar dig en underbar helg tillbaka kära bloggis!

Kraam Sofia

Huset vid ån sa...

Tack för titten vännen! Önskar dig en skööön söndag! kramis Therese

Hanna sa...

Fint.
Hanna

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad kul att se mer bilder från Systrarnas hus! Vi var i Alingsås o åt med mina föräldrar idag. Efteråt tog vi en promenad utmed gågatan,kikade lite extra när vi gick förbi den här butiken:) Tyvärr har de ju stängt på söndagar så jag får gå in någon annan gång.

Blev det Horla för er idag??

Kraam Jenny

Susanne sa...

Åh en till fin butik i min sommar favorit stad.Alingsås! Älskar Baldershage ..Här i Falkenberg finns ju www.Country Style.Se
och i staden finns en härlig butik som inte har nån hemsida men heter
Form och Interiör..den är underbar..
Nu vilar jag o bloggen.Fortfarande sjuk jag tror jag snart blir tokig..Kram Susanne

Huset utanför stan sa...

Å vilka fina inlägg du gjort om "vår" fina nya butik i stan;-) Ska nog ta mig en sväng dit idag med. Har inte testat men jag tror att dubbelvagnen kommer in genom dörren... Kan vara svårt ibland.

Tack för ina rara ord hos mig! Jag hoppas att du också får en riktigt fin vecka! Kram