måndag 25 april 2011

Varför.....


Hejsan.

Nu sjunger Påskhelgen på sista versen.
Men så härlig och lång helg det varit.........det blev ju sommar direkt.
Det har fullkomligt exploderat i naturen och allt är så ljuvligt ljusgrönt.

Men....mina pelargonier mår inte bra, så nu undrar jag varför så klart.
Bladen gulnar och skrumpnar bort.
Är det solen som är boven?
Vill de ha skugga?

Ni som kan det här med blommor.....hjälp mig för jag behöver era råd!

Önskar alla en bra start på veckan,
Kram Anneli.

9 kommentarer:

Helene sa...

Hej min vän!
Jag tror att perlargonerna man köper är hårt drivna för att de ska komma fram så fort som möjligt. Det tar nog ett tag för dem att acklimatisera sig.
Hoppas du har haft en härlig påskhelg!
Kramar, Helene

Tina sa...

Det där är mitt problem också, jag kommer inte att ha några pelargoner i år..
Jisses, ett sånt väder vi har! Känns som sommar, njuter för fullt!
Jag lägger dig på min lista, så jag inte tappar bort dig, ok?

kram på dig!

Country Hill sa...

Tack snälla för Din goa kommentar, har inget bra råd när det gäller blommor har gett upp att försöka övervintra något.
Ha en fin dag!
Kram Lena

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ja men visst har helgen varit underbar.
Jag har inte så gröna fingrar så jag har inga bra råd när det gäller pelargoner.
Då jag hr köpt pelargoner så har de blivit precis som dina, trist.
Ha en fin dag och hopppas på att någon har nåt bra råd.
Kram
Jessica

Maria sa...

Hoppas du haft en underbar Påsk. Det har vi haft här hemma. Kramar Maria

Camilla sa...

Hej!

Kollade runt lite och hittade detta, kan det hjälpa tro?
http://www.alltforforaldrar.se/snack2/showthread.php?t=497280

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Ja nu var det åter vardag igen men påskhelgen kan vi inte klaga på.
Jag brukar plantera om mina pelargoner när jag köpt dem i rätt så mycket jord, ge näring, inte så mycket vatten och ställer dem inte så soligt utan att de får förbereda sig på sin nya miljö. De brukar vara lite besvärliga,jag håller med Helene om att de verkar vara hårt drivna. Du får inte ge upp, de är ju så vackra och tacksamma när de väl har anpassat sig.
Den spräckliga klockan heter Kungsängslilja.
Kram och ha en bra dag!
Raina

Malin sa...

Hej hallå!

Ja det där med perlagoner är inte min starka sida heller! Jag köper inte det längre. Roligt att Sophia har kommit hem igen, kan tro att hon hade en hel massa att berätta!

Må så gott!

Gunillasljusglimtar sa...

Hej! Pelargoner är favvo hos mej UTE! för mannen är allergisk så inte mer än nån inne kanske det blir. Vet inte felet med dom...Hoppas dom piggnar på sig/ Gunilla