torsdag 16 juni 2011

Aj, aj,aj.....


Hejsan.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.....
Det visar sig väl så småningom.

Har idag varit hos tandläkaren efter att ha haft ont några dagar långt bak i munnen.
Det visade sig att jag får en liten "tansebisse"!
Inte dåligt........47 år gammal och en tand på gång!
Särskilt liten är den väl inte heller utan ganska stor och det gör så attans ont när den ska tränga igenom tandköttet.
Värsta tandvärken?
Så nu ska här borstas med en tandborste med riktigt hårda borst så att tandköttet spricker!
Kan säga att det känns!

Ja,ja...värre har man väl varit med om.

Ha det fint alla med eller utan visdomständer,
Kram Anneli.


12 kommentarer:

Nygammalt sa...

Usch och fy vad ont det ska göra! "Krya" på dig!

Du vann ett av hals/armbanden så maila namn och adress till mig på:
nygammalt_@hotmail.com

Kram.

Unknown sa...

Men vad konstigt, inte trodde jag man kunde få tänder så sent i livet.
Jag har bara fått två visdomständer och var övertygad om att slippa dom andra.
Hoppas den snart kommer fram och du slipper ha ont.
Kraaam Ing-Britt

I mina gömmor sa...

Oh, det som gör så ont! Då får man känna att man lever minsann! Mina har segat sig fram under många år och värker då och då.
Hoppas att det går över snabbt!

Kram från Malin

Vita hjärtan sa...

Aj så ont det låter...stackars dig! Hoppas det ger med sig när den bryter igenom. Men det är ju väldigt ungdomligt att få visdomständer ;)

Kommer och tänka på när jag och min då blivande man och tre kompisar hyrde en husbil och åkte runt i Europa under en månad. Så mycket vi fick uppleva och se, ett underbart minne!! Husbil är verkligen ett perfekt färdsätt.

Gillar dina fina trasmattor!! Vad roligt det vore att veta var tyget i dom kommer ifrån :) Har ett par själv, men ingen så fin som dina!

Tack för dina gulliga ord inne hos mig :) Jo, det är jag på bilden och jag älskar den lilla boleron jag köpte till Linnéas student!

Kram Annemari

EM sa...

Men oj, inte trodde jag att man kunde få dom så sent,.. förlåt... hi hi.
Inte undra på att bebisarna blir kinkiga när dom får tänder. Du får väl skaffa dig en sån söt brodyrgrej att ha runt halsen om du börjar drägla allt för mycket...
nej stackare, jag ska inte retas.
Kämpa på
kram elsamarianne

Susanne sa...

Så ont,,men lite smålustigt ändå...Hoppas att det snart går över kramar i massor...

Maria sa...

Aj Aj...ja det känns. Har en kvar som jag fått på ålderns höst :) Snacka om ont när den kom fram. Ha de så gott du kan med nya tanden. Kram Maria

Norr om Köpenhamn sa...

Usch då...jag trodde att jag skulle slippa mina visdomständer. Har fortfarande inte fått någon. Men vem vet, då kanske de kommer :(
Då kan man förstå de stackars små liven när gaddarna börjar sticka upp. Min lilla Alma har inte alls tyckt att det var så skoj och har hållt oss vakna på nätterna. Men nu sticker snart alla upp :o)

Hoppas att du ändå kan njuta av en mysig helg!
Kram
Ulrika

Nyanser av vitt sa...

Oh no en visdomstand? Hoppas värken går bort snart. Ha en mysig helg.
Kram Agneta

Anette sa...

Hej Anneli
Tar en sväng runt o kikar lita ..
Tack gumman för din kommentar den värmer .
Men fy för tandvärk o visdomstand ..,har nog fått mina men vet inte om jag vart nå visare för de :)
Ha de gott vännen.
Kramen Anette

Källeboda lantliv sa...

ja ungdomen kvar ..känns väl bra ...hoppas det blir bättre med värken ..kram jeanette.kallebodalantliv

Jenny sa...

Hej Annelie!
Men oj, vilken tid den tanden tog på sig att börja växa:)
Finns inget värre än tandvärk..hoppas den kommer upp snart och att värken går över!

Själv var jag oxå hos tandläkaren i veckan och blev tillsagd att inte borsta så hårt på mina tänder (jag behöver inte "skura" dem som sköterskan sa;))! Jag har lyckats borsta bort emaljen på sina ställen..ska ta o köpa mig en eltandborste istället:)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kraam Jenny