torsdag 23 juni 2011

Midsommarkrans.


Hejsan.

En midsommarkrans har alltid min dotter velat ha på huvudet på midsommarafton sedan hon föddes!
Ett måste för henne även i år trots att hon fyller 18 år om en månad.
Men inte sitter det i åldern att ha krans på huvudet utan det är ju en TRADITION!
Hur har ni det med traditioner?
Plockar ni 7 sorters blommor och lägger under huvudkudden fortfarande?
Äter ni sill och färsk potatis?
Dansar ni runt midsommarstången?

Kan tänka mig att det flesta av oss gör exakt det samma varje år..........
För 2 år sedan var vi i Barcelona, där firas inte midsommar utan var som en helt vanlig dag.
Det kändes ju lite konstigt förstås men sol och bad var ju inte fel.....

Nu önskar jag alla underbara bloggisar, mina vänner och kunder en riktigt GLAD MIDSOMMAR!!!!!!!!!!!!

Kram Anneli.

13 kommentarer:

Maria sa...

Kikar in för att önska en skön SOMMAR ♥
Kramar från Maria

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ja vi gör nog det mesta som hör midsommartraditioner till :) blommorna under kudden har jag slutat med faktiskt :)
Ha en underbar midsommar
Stor kram
Jessica

Vita små hjärtan sa...

Önskar dig och de dina en fin Midsommar!
Kram Agnetha

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej hej !

Så fint !
Jag brukar också göra en krans !
Rack för lla fina Hälsningar !

Ha en riktigt fin Midsommar !
Och njut av det svenska sommaren !!"

Kram Sirpa

Tina sa...

När det gäller maten så är det traditioner som gäller. Ingen krans för mig för då blir jag allergisk...

Trevlig midsommar!
kram Tina

Vita Falkens Lantliv sa...

Önskar dig en riktigt skön och trevlig midsommar!!

Kram Susanne

Börjelundskan sa...

Hallå Vännen!

Här firas det traditionellt åxå, .... ingen Midsommar utan sill och potatis, blommor plockar jag gärna, men dom hamnar inte under kudden numer, det behövs ju liksom inte längre när man nu har hittat honom med stort H :D.

Önskar dig en underbar Midsommar. Kram Cin

Helene sa...

Hej min vän!
Önskar dig och din familj en riktigt skön midsommar! Vi ska en bit upp i Bohuslän och fira med min mamma och pappa. Lugnt och skönt!
Kramar, Helene

Margareta sa...

Hej!
Hoppas din midsommarafton är skön.
Här har vi det lugnt,men det blåser och är ganska kyligt och regnskurar ibland.
Potatis och sill är tradition ,så även jordgubbstårta.

Fortsatt fin helg önskar jag dig!
Kram Margareta

Susanne sa...

Kikar in för att önska en fortsatt fin och härlig midsommar helg..Kramar Susanne

Källeboda lantliv sa...

önskar dig detsamma..ja traditioner ska hållas...nypotatis ,sill,nubbe..enda gången jag tar nubbe...sedan barnen blev stora inga kransar längre ..suck ! ha en fortsatt skön midsommar ..kram jeanette.kallebodalantliv

Källeboda lantliv sa...

önskar dig detsamma..ja traditioner ska hållas...nypotatis ,sill,nubbe..enda gången jag tar nubbe...sedan barnen blev stora inga kransar längre ..suck ! ha en fortsatt skön midsommar ..kram jeanette.kallebodalantliv

Unknown sa...

Hoppas du hade en bra midsommar. Själv tog vi det lugnt och grillade och hade trevligt. Har inga större traditionener då barnen alltid vägrat krans och dans runt majstången..
Kram Maria