torsdag 17 maj 2012

Loppisskojeri.




Hejsan, hejsan!

En vecka fylld med loppisbesök och många "goa grejer" har hittat hem till mig.
Mår riktigt gott av att flytta runt och hitta bästa plats för varje sak...............

Nu var det ju så egentligen att vi var på jakt efter lite ny och härlig kuriosa till  vår nya butik ,men vissa saker går bara inte skiljas ifrån......................

Den lilla söta gunghästen med sina skavanker och apoteksflaskan med sin etikett.
En vacker och prålig liten karaff att ha skira blomster i eller har har den kanske varit till kaffegrädden........

Tackar min privata "loppisgubbe" för alla fina saker jag hittar hos honom.
Idag var det storloppis på Åhaga i Borås.
Där fanns massor av roliga prylar och mängder av folk  förstås.
En halvtimma innan öppningsdags var vi där och det räckte för att vi skulle slippa trängas för mycket där inne.
En hel del grejer åkte ner i påsarna och kommer hamna i butiken.

Nu önskar jag er alla en skön och mysig helg, och krama varandra extra mycket,
Kram, kram Anneli
.

8 kommentarer:

EM sa...

Så mycket fina saker. Hoppas att du kan komma på min också. Jag får lite småpirr när jag tänker på ifall det kommer någon... eller många?
kram elsamarianne

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilka härliga fynd ! - dom skulle jag också ha behållit för egen del !
Din privata loppisgubbe skulle man vilja besöka ;P
Ha en underbar helg du också och tack för din gulliga hälsning!
Kram Anneli ♥

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anneli!

Fina loppisfynd!
Gillar den svarta byrån ett par inlägg ner också ;)

Nu skall jag kika in i webbutiken <3

Kraaaam
Mia

Fröken Grön sa...

På söndag drar utomhusloppissäsongen igång för mig med, hurra! (Fast jag har ju inga som helst planer på att öppna butik och sälja mina fynd, hihi!)

Ha en fortsatt fin helg!
/Anna-Karin

Mariette sa...

Ja men det låter ju inte dumt, att få handla innan anstormningen!

Superfina saker förstår att du vill behålla dem...

Trevlig helg!

Kram Mariette

Annes vita rum sa...

Så fina saker! själv hittar jag inget på loppisar,tycker det mesta är skräp, men här på bloggen ser jag massor av fint ni hittar/ha en fin lördagskväll/kram Anne

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Så fina saker du har köpt.
Det ska bli kul och springa på olika loppisar i sommar.
Kram Anette

Stina sa...

Så fina saker.:-)