söndag 17 mars 2013

Randigt................



 


Någon som gillar randigt?

En äldre charmig trasmatta med mycket klara och helt underbara färger har hittat till Hemlyckan.
Har köpt in en "drös" trasmattor och några säljs på hemsidan och en del hamnar hemma hos mig.
( Svårt att motstå en ljuvlig matta................)

Önskar att jag nu också hade ett gammalt såpskurat trägolv att lägga min matta på.
Men man kan ju inte få allt...................

Idag blir det auktion igen, får se vad som följer med hem denna gången.....................

En fin avslutning på helgen alla goa,
Kram Anneli

13 kommentarer:

EM sa...

Du fick säkert med dej en hel hop med fina saker... det är inte riktigt auktionstid ännu... vänta bara tills sommaren när alla semestrare har tid... då brukar också saker dra iväg i pris...
Mattorna är superfina. Perfekt i ett vårkök...
Jo tack, jag mår bra... värken från artrosen har minskat, men kommer ibland... och min j*kla axel väntar jag på ultraljud för att se vad som hänt...
kram elsamarianne

camilla sa...

Så koselig denne var:) Åh heldige deg som skal på auksjon:)!!!(og ja..hadde god bruk for noen servietter å tørke litt tårer med på fredag:))
Ønsker deg en fortsatt fin dag!!;)Mange gode klemmer;)

Här är gudagott att vara ! sa...

Är en älskare av trasmattor !
- Alla vackra på sitt sätt, och vävda av kvinnohänder !
Tänk alla avlagda gamla kläder som fått nytt liv som matta ♥
Kraam Anneli

Huset bakom lindarna sa...

Va kul att du har "mattinlägg" också! Min virkade matta var lite jobbig i början innan jag fick kläm på det. Men gör man ett varv då och då så funkar det bra. Jag har skrivit i tidigare inlägg hur jag gjorde, så du kan kolla där. Dina trasmattor är riktigt fina. Kram/Finas mammis

Anonym sa...

Så fin matta.
Jag har vinden full med trasmattor. Får se vad jag gör med dom. Har inga mattor i mitt hus.
Tycker det är fint hos andra, men är ingen vän av mattor....
Ha en skön kväll
Kram
AC

Vardag och flärd sa...

Tack raraste vän för din fina kommentar!
Underbar trasmatta! Det är något jag köper så fort jag hittar, så himla fint och hemtrevligt.
Ha det riktigt fint!
Kramar Eva

Huset på Backavägen sa...

Här är en till som ääälskar trasmattor! Så hemtrevligt tycker jag!
Kram Anki

~ INA ~ Inas☆House sa...

Hur mysigt som helst med trasmattor! Vilket fynd du har gjort. Visst är det kul att gå på auktioner. :)

Kramar
Ina

Tulipa sa...

Trasmattor säljer vi också en hel del av, populärt bland alla stugägare!
Jag tycker de är jättemysiga.

Kram Mariette

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Så klart att jag gilla randiga hemvävda mattor.
Ursnyggt!
Kram Anette

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag älskar också trasmattor! De ger en så varm och hemtrevlig känsla.
Hoppas du hade god lycka på auktionen!
Du måste via om du fick med dig nåt fynd hem :)
Ha en fin dag.
Kram kram
Jessica

Sofia sa...

Ja men, den var ju jätte fin!
Gillar de härliga färgerna... =)
Kram kram
Sofia

House and Garden by Bia sa...

jag älskar trasmattor...har ärvt några hemmagjorda från svärmor, fniss...tycker det är hemtrevligt med såna mattor;)
Ha en fin dag vännen!
Kram till dej;)