onsdag 17 juli 2013

Lilla stugan vid havet..............

                              Här står jag och drömmer................

    ............... om slottsfruar och charmiga trädgårdsmästare.........



Nja..............inte riktigt "min lilla stuga vid havet" detta här förstås ,men ganska nära..............ja, inte storleksmässigt, där fattas några kvadrat!
Tjolöholms slott är 1800 kvadratmeter stort och har 36 vackra rum...................
Ett vackert slott som ligger så oerhört fint vid vattnet, väl värt ett besök nu i sommartid.
Dessutom pelargonutställning och hundratals olika sorter att titta och dofta på........................

Lite mycket att städa och hålla efter alla dessa kvadrat...................nä, efter en stund där så längtar jag hem till den lilla "lagoma" stugan...................

Varma sommarkramar,
Anneli

3 kommentarer:

EM sa...

Är så otroligt förtjust i Tjolöholm. Älskar just de där lite nymodiga ihop med jugend/Arts & Craft och så nyrenässans mixat... och själva slottet med sin elisabethanska yttre... Slottet är så välkomnande och faktiskt mysigt... jag skulle gärna bo där... om jag slapp städa förstås. Trots den fina dammsugaren. Pelargoner, ja det är ju inte fel förstås. Det finns ju några sorter att förälska sig i.
Må så gott
kram elsamarianne

VisaLiza sa...

Har inte varit på Tjolöholm på många, många år. Tror jag måste ändra på det där är ju så otroligt vackert! Kramar Liza

Huset på Backavägen sa...

Haha, jo just det, den liiilla stugan. Väldigt fint är det i alla fall och fin bild på dig!
Kram Anki