lördag 27 juli 2013

Tyvärr inte mitt hus......................








Nej, tyvärr är inte heller detta "hus" mitt.
Tänk bara att få bo såhär.................

Societetshuset i Varberg är så här himla vackert och dessutom målat i en fin beige/Cream färg med en antikgrön färg som är helt underbar.

Blev ståendes ganska länge där med kameran kan jag säga..................( konstigt tycker en del eftersom jag är där varje sommar så borde jag ju vara van )men nä, inte går det vänja sig vid något så vackert!

Annars gör jag väl inte så mycket som är intressant egentligen (när jag inte fotar hus förstås),
Badar en del, många loppisbesök, och "ta dagen som den kommer" har vi blivit bra på denna sommaren tycker jag.
Dagens äventyr bestäms vid frukostbordet.......................

Nu tackar jag för mig för denna gång,
Kram Anneli

9 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Håller med dej om att det där huset gillas här också! Och att ta dagen som den kommer kan man verkligen unna sej ibland! Jag gör det numera så gott som alltid sedan jag blev "passionär"! Kram från Finas mammis

Rapport till Vänfors sa...

Jag och min Christer brukar säga att den dag vi flyttar så blir det dit ;) Ett helt galet vackert hus, en sån tur att ingen rivningsivrare fått gå loss och byggt något nytt modernt istället.
Måste fråga om du var på Åsa Lionsloppis idag? Och om du ropade in en stor blå kanna på auktionen? Låter som om jag är någon slags spion men jag var där och fick för mig att det var du. Du la ju upp en fin bild på dig själv här på bloggen och jag tyckte det var likt. Jaha, och varför gick jag inte fram och kollade då? Är så jäkla feg vad gäller sånt och ångrar mig alltid efteråt :) Såg att du var i Krokvik just nu så vi har inte långt ifrån varandra :) Jag var hur som helst där och gjorde några små fynd. Ha en fin fortsatt helg.
Kram Annika

Unknown sa...

Det var en vacker byggnad, förstår att du inte tröttnar på att fota det.
Skönt att ta dagen som den kommer. Här har vi återigen börjat jobba och får nu se fram emot höstens minisemester till Barcelona.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Det Vita Drömhuset sa...

Hej.
Ja visst är dom fina, Cotton lightsen! :-)
Jag har köpt dem från Etsy, sök på Cotton lights.

Kram Åse

House and Garden by Bia sa...

Jaa vilket vackert hus....förmodligen lika vackert inne också ;)))det skulle vara kul att gå in och titta där, hihi...här skiner solen idag och det blir en utedag...för jag tror det skulle bli regnskurar till veckan....ha det bra min vän!!
Kramis

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhh så fint vilket hus,
tack för din goa kommentar på min blogg blir så glad skall du veta!
Hoppas och önskar dej en fin Fortsättning på sommaren
Kramar Kathrine

Snäckskalsdalen. sa...

Nej, varför är dom där fantastiska husen alltid någon annans.....? Jag har grubblat mycket över detta och jag har gjort så när jag sett detta helt underbara hus som du visar......en gång, kanske!
Kram

Bodil sa...

Vilket underbart hus förstår att du tycker om det.
Skönt att bara ta dagen som den kommer.
Vi ska snart iväg på en lite semester resa.
Kram Bodil.

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Att ta dagen som den kommer det är riktig semester !!!!
Väldigt vackert hus..och väldigt stoooort !!

Kramelikram