torsdag 5 september 2013

Svart fynd...............




För några veckor sedan besökte jag en second-hand butik, inte så vanligt då jag avskyr att stå i kö för att få komma in och "slåss" och trängas med folk ...............men ibland kan det vara skoj.
Som den här gången då.................
Strosade runt lite planlöst och tittade, så kom jag in på väskavdelningen och ser en "skitsnygg" svart väska( om nu något kan vara skitsnyggt).
Tror inte den varit använd många timmar, skinnet doftade och fodret var som nytt!
Kikar på prislappen mer än en gång, men jo, väskan kostar 35 kronor!
Ett klipp, helt klart.
Har sett en liknande väska för 1600................skulle jag aldrig betala.....................tänk så många väskor jag kan köpa innan jag nått upp i den summan.

En av mina djurmönstrade sjalar, skinnjackan och så väskan får bli morgondagens outfit (ja, kanske ett par byxor också förstås).

Nu är jag nyfiken hur du klär dig i höst?
Mycket svart?

Ha det fint,
Anneli

 

12 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Jisses vilket fynd du gjort! Svarta väskor är ju så användbara och den du hittat ser ju kanon ut! Kram/Finas mammis

Vardag och flärd sa...

Fynd, fynd!!!!
Jag har mycket svart även om det nog inte är min färg, ska ha lite varma toner. Jag vill ha grått, blått och svart i höst, så snyggt, men jag passar inte i det.
Fin helg på dig!
Kram Eva

Källeboda lantliv sa...

Billigt å snyggt ! Man nästan lurar affären .. Hi hi .. Mer för pengarna .. Kläder är kul ! Kram Jeanette

mariaikos sa...

Oj vilket väskfynd! Det var billigt och snygg är den också.
Ja......hur klär jag mig i höst....hihi...jag klär mig nog för det mesta i svart, alla årstider ;)
Kram ♥

House and Garden by Bia sa...

Vilket fynd!!! Älskar att handla på second hand, även om jag inte handlar så mycket där...men ibland hittar jag fynd....som nu i förra veckan hittade jag ett par snygga stövletter för 75 kr, som nästan inte hade använts...bild kommer snart på bloggen;))...blir mycket , svart, grått, cremvitt, jag gillar alla färger...köper det jag tycker är snyggt för stunden;))
Ha en jättefin helg min vän!!
Kram kram

Gunillasljusglimtar sa...

Åh sånt fynd!! Jaa svart det är en färg jag helst använder men är HÖST så nougatfärgad höstjacka har jag inhandlat mej,fast ej behövt använda än som tur är!! Fast behöver ett par kängor el boots kanske,när jag orkar Kram på dej trevlig helg /Gunilla

Anonym sa...

Vilket fynd.
Önskar dig en härlig helg
Kram
AC

Rapport till Vänfors sa...

Jättesnygg väska och vilket pris. Har en loppisfyndad textilväska med lite kul broderier som jag hittade för några månader sedan. Har den som förvaring av mina virk eller stickprojekt. Upptäckte av en slumpa att det var en ganska exklusiv väska som när den var ny kostade runt en tusenlapp...lag tror jag gav en tia. Inte klokt egentligen, hade jag köpt en väska för den summan hade den inte hamnat på loppis i första taget.
Ha en jättefin helg.
Kram Annika

Carita Liljendahl sa...

Ja, min favoritfärg är svart, kombinerar gärna med vitt eller nån färgklick som rött.

Fin väska du hittade! Och klart att man ska köpa begagnat - återanvända om man kan. Så sparar vi jordens resurser och kanske själv en liten slant :-)

EM sa...

Nyss hemkommen från Köpenhamn så kan jag meddela att det där är precis RÄTT!!!! alla var klädda så.
Så himla snyggt!!!
Och så svarta jeans eller tights och låga boots till...
Höst är inte fel... jag gillar när man kan klä på sig lite mer, men just nu bättrar jag på solbrännan lite på altanen...
kram elsamarianne

VisaLiza sa...

Roligt att göra fina fynd :) Själv står jag gärna ut med att trängas just för att belöningen är fina fynd. Än så länge vägrar jag bestämt höstklädsel. Här är det fortfarande sommar och sandaler som gäller. Kramar Liza

jennie sa...

Second hand fynd är ju toppen - speciellt om man har plats att röra sig ordentligt :) Fin jacka! För mig blir det mycket färg, även på hösten :)

Hoppas att du har en härlig söndag <3 Jennie