måndag 2 mars 2009

Nytt i hallen.

Hejsan alla.

Idag har vi urtrist väder här på västkusten, snöslask och blåst!!!
Har varit ute och cyklat och blev genomvåt och frusen. Usch och fy. Inte kul alls.
Jag har lärt mig virka!!! Vuxna människan, men det är aldrig för sent att lära sig något nytt.
Det är ju jättekul. Det är tänkt att det ska bli en babyfilt i mormorsrutor.
Nu är det ju givetvis inte jag som väntar tillökning utan jag ska bli faster igen!
Min bror och hans fru väntar sitt andra barn i Juni. Ska bli så roligt!

Måste virka lite mer och några fler rutor innan jag visar upp det för omvärlden.



Hallen hemma hos oss. Vita väggar, ny klädhängare och en "prylhylla" som givetvis blev vit den med. Bokstäverna köpte jag på Village i lördags. Tyckte att de var sååå söta! Stenarna är plockade nere i Höllviken i somras på en helt underbar strand. Längtar dit!!!



Vårat sovrum med ett virkat överkast som jag fyndat på auktion. Tror knappt att det är använt, luktar gott och är kritvitt.
Oj, vad fotot blev suddigt. Det är mitt lilla söta månbord och spegeln som en gång var ett gammalt fönster.
En vacker gammal hatt ask ( dock ) utan hatt! En murgröna som bara växer och växer, mycket tacksam växt.

4 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Ni har så fint, kul att du börjat virka. Min son 16 år virkar mössor så det står härliga till. Den ådran kan han inte ha ärvt av mig.
Kram Åsa

Jenny sa...

Hej Annelie! Vad kul att du ska bli faster igen, grattis:)

Kul att du lärt dig virka oxå!

Vad fint du har det i hallen o sovrummet, det där överkastet är ju jättecharmigt!!

Ha en bra kväll,
kram Jenny

Hemmalycka sa...

Jag brukar oxå se Bygglov, trevligt program det med.
Kram Åsa

Stjärnor & Champagne sa...

Gud jag önskar att jag kunde virka, hade en period när jag var liten ...Du har så mycket fina saker. Bokstäverna love är underbara, jag har god jul från Village.

Kram Anne