onsdag 6 januari 2010

Njutningar i livet.

Hejsan och god morgon alla!

Idag är det riktigt busväder här på västkusten.
Snöstorm och 13 grader kallt och mycket snö har vi fått.
Jag tror att det blir en dag för innesysslor idag!

Visar ett foto på mina julklappar från min käre man. Tycker mycket om denna serien och doften.
Det är så skönt att ta ett varmt bad och mjuka upp lederna i denna kalla vinter.
Bad skum, bodylotion och lite parfym efteråt så är man redo för det mesta....
Min "Kloka" Sophia säger att det är Tantvarning på denna parfym,
Vad tycker ni?
I och för sig kanske man är tant vid 45?

Nu ser jag att min käre man har fått tag på snöskyffeln ,gissar att jag får höra några svordomar när han kommer in...
Han avskyr snö och vinter, men nu var han "tvungen" att skotta rent fram till garaget och sopa bort snön på parabolantennen.

Ha en bra dag alla och ta det lugnt om ni ska ut,
Kramar Anneli.

8 kommentarer:

Nylyckan sa...

Hej Annelie! Det är lyxigt med goda dofter. Har faktiskt ingen aning om hur Prada doftar. Just nu använder jag Laura Biagotti och Calvin Kleins "Euphoria", tror jag den heter.Håller med om att man har ingen lust att gå ut. Igår kväll hade vi 25 minusgrader. Hur gjorde du när du lade till en besöksräknare. Jag trodde det var en gadget, funkar dock inte. Kram Åsa

Malin sa...

Hej!

Här har det skottas också. Man tycker inte att det borde ha blivit så mycket snö när det är så små flingor som dalar ner. Men det har blivit en hel del. Vilken jätte fin "hylla" du har radat upp dina julklappar i. Härligt med goa dofter och ett skönt bad.

Ha det så gott!
Kram Mailn

Elsa och Helena sa...

Hej! Jag tror absolut inte det är tantvarning...det ser hur lyxigt ut som helst! Älskar också parfymer:)

Kram Helena

Malin sa...

den är jättefin din doft, lyxig och inte för fjortisar.
Huvudvärken kom idag igen, har en förkylning på gång som inte bryter ut på riktigt utan ligger och fular sig bara.
Ledig i helgen så då får jag ta igen mig, kram Malin

Signe 1 sa...

Näee inte är det tantvarning inte:-) Men sådär kan min dotter oxå säga, jag är ju tant (36) för henne, fniss...

Lyx med goda parfymer, snäll make du har!

Kram Sofia

Blåbär och Mjölk sa...

Hej Annelie! Tusen tack för din rara kommentar inne hos mig förut. God fortsättning på det nya året, önska jag dig! Vi låg i magsjuka. Men den är nu över. Tyvärr så tog nog förkylningen om sig. Eller så är den en ny som jag har fått. För jag ligger i hosta och snuva igen. Ganska less och slut. Vi har legat sjuka nästan varje dag under jullovet. Trist!

Haha, tant! Nähää!!! Och för den delen är inte tant något negativt tycker jag. Hälsa kära maken det ;)
Jag ÄLSKAR allt som har med "tant" att göra! Och det kan vara både modernt, lyxigt och sexigt så det så. Hihi. Det är vad man gör det till..eller hur? *blink, blink*.
Prada vet jag, tyvärr, inte hur den luktar. Men jag skulle gärna bada mig i dess doft...Mmmmmmm!
Kör på vännen! Jag slår vad om att du kommer att dofta ljuvligt!

Raggsocks kramar till dig / Åsa.

Blåbärs och smultronstället sa...

Härligt med goa dofter, det känns så lyxigt.
Visst är det mycket snö och riktig vinter, men väl kallt...
Tävling hos mig!
Kram Susanne

Jenny sa...

Hej Annelie!
Har inte luktat på den där parfymen men väldigt snygga o stilrena flaskor!

Jag ska se om jag hinner fota våra fynd från Rävlanda nu i helgen:)

Såg att det är auktion i Horla igen den 17/1. När det kommer ut bilder på deras hemsida ska jag se om nått verkar intressant. Kanske ses vi där?

Ha en trevlig helg,
Kraam Jenny