tisdag 29 november 2016

Julkänsla ?




Hejsan.

Nu har det visst varit första advent också.......
hinner inte riktigt med tiden............

Jag fick i alla fall plockat fram den vanliga gamla ljusstaken i köksfönstret.
En gammal loppad historia, har aldrig sett någon likadan, vit och fin är den och jag sätter alltid stjärnor på ljusen så blir den extra vacker.........hi....hi.......

Annars har väl ingen julkänsla infunnit sig direkt..........jag vet inte men nuförtiden tycker jag inte riktigt att storhelger är så spännande.
Vill helst ha de där vanliga vardagsdagarna................

Nu får ni ha det så gott dessa sista höstdagar, på torsdag går vi in i vintermånaden December ( om ni nu skulle ha missat detta)
Kramkram.

4 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Din ljusstake är så fin, jag gillar de mjuka linjerna, inte illa att hitta den på loppis.
Kan nog hålla med dig att de vanliga helgerna är bättre, till storhelgerna är det så mycket som ska fixas och handlas. Men ändå är julen lite mysig med alla ljus och blommor och när allt är klart och familjen samlas.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

✫ Fru Eriksson sa...

Åh,så mysigt & vackert ❤️ ...
/Liten svag kram

Sweet Pea sa...

Såna stjärnor satte alltid mormor på sina ljusstakar. Fint.
Jag tokälskar advent. Glada och förväntansfulla, väntar man på jul.
Ha en fin dag.
Kram Petra

House and Garden by Bia sa...

Fint med stjärnor på ljusen...jag tycker det är en mysig tid nu.
Njuter hela tiden och pyntar och håller på ;)...idag har jag köpt en stor adventsstjärna till stora fönstret i vardagsrummet ;)
Men jag har tonat ned med mindre tomtar i år...har bara ett par tomtevättar. Har mest granris, dikesgranar i glasburkar mycket slingor och mycket tända ljus lite här och var. I köket har jag diskreta julgardiner och lite rött och vitt ;)...har även köpt ett rött fårskinn (fejk)idag på Rusta för endast 49 kr (kunde inte motstå, hehe )...får väl ta fram det på jularna framöver, för annars passar det inte in här....
Nu ska jag ta mej ett litet glas glögg av årets Blossa ;)
Varm kram bia