tisdag 10 mars 2009

Babyfilt

Hejsan alla.
Det här är min första virkning, säkert inte den sista. Det är ju så himla skoj!!! Detta ska bli en babyfilt till mitt brorsbarn som ska födas i slutet på Juni. Titta inte så nära på bilden, det är nog inte alldeles perfekt, men som sagt är man nybörjare så är man. Det är mycket Kärlek invirkat i filten. Ikväll ser jag på bygglov och virkar fler rutor.
Ha det gott,
Kram Anneli.


Nu är trappan snart VIT. Min käre man letar förtvivlat efter något färgglatt att sätta på väggen. I söndags kom han med en gammal hemsk RÖD tavla som han trodde skulle passa.
Inget ont om rött, men inte i min vita hall!!!

8 kommentarer:

Nylyckan sa...

Hej! Åhh vilken fin trappa! Den måste ni vara helnöjda med. Kanske är ett manligt fenomen det där med något rött. Min man tjatar oxå alltid om att det skulle vara fint med något rött..Kram Åsa

Hemmalycka sa...

Vad duktig du är på att virka. Hoppas ni kommer överens om något i trappen.
Vi har väggord i trappen. Snyggt blir det iaf.
Kram Åsa

Jenny sa...

Hej Annelie!
Vilken söt babyfilt du håller på med:) De nyblivna föräldrarna kommer bli jätteglada över en sån fin present!

Eran vita trappa o hall är sååå fin., precis så jag vill ha det hos oss:)

Ha en härlig kväll, jag ska oxå kolla på Bygglov sen,
kram Jenny

Vardagens guldkorn sa...

Å vad fint det blir med trappen! Vitt är ju bara så härligt! Filten kommer nog att bli jättebra! Jag har provat att virka lite nu, det är 17 år sen jag höll i en virknål sist så helt perfekt blir det ju inte ;0). Det är första gången jag är här så jag ska kika runt lite... Ha det gott! / Linda

Rummet för välbefinnande sa...

Åhh Anneli, vad längesen jag var här hos dig.....
Filten blir ju jättesöt. Kan du tänka dig att jag har en bekant som har virkat precis en sån filt fast i skala 1:12 (dockskåp) Det handlar om sytråd då alltså..... Tar hur lång tid som helst att göra det men den blir så ursöt när den är sådär minimini.
Trappen är så jättefin - vad skönt att ha gjort det jobbet nu va?
Förstår att du inte riktigt köpte det där med rött *ler*
Ha det riktigt bra!
Kram Mia

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Annelie!
Kul att du tittade in i min blogg. Alltid roligt med nya besökare nu när jag är ny i bloggandet. Hoppas att ni kommer att gilla Pollykakan. Du virkar en väldigt fin filt, man blr stolt när man gjort något själv att ge bort.Just nu stickar jag en ljusgrön sjal, får väl visa den sedan när den är klar. Lyckost dig som får en vit hall/trapp. Jag håller på att övertala min sambo att vi ska sätta vitmålad pärlspont i hallen och trappen upp. Det skulle passa i vårt gamla hus från 30-talet.
Ha det bra och titta gärna in hos mig igen:) kram Susanne

VITA NYANSER sa...

Åh vad SNYGG trappan blev!!! Bra jobbat! Det borde ni fira ordentligt, mycket spring upp och ner. Vad duktig du är som virkar en sån filt, den blir jättefin. Kram L-L

Vita små hjärtan sa...

Oj vilken jättefin trapp... Kram