måndag 20 september 2010

Nybakat.

Hejsan.

Idag tänkte jag bjuda på lite nybakade frallor till frukost.
Önskar att jag bakade lite oftare för det är ju bara så gott!
Är hjärtligt trött på "köpebröd".
Dessa frallor med blått vallmofrö och några korn flingsalt njuter jag ihop med svärmors nygjorda plommonmarmelad ( tack, den var gudomligt god ) och en stor kopp té.
Sedan är jag redo för dagen.

Idag är jag på kurs och träffar gamla "goa" vänner.
Vädret ser lovande ut och jag ser fram emot dagen.

Ha det gott alla,
Kram Anneli.

14 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Jag som inte ätit frukost ännu..nu blev jag jätte hungrig. Har så svårt att äta direkt på morgonen, men efter några timmar är jag vargahungrig!
Kram Pia

Fröken Grön sa...

Åh, så mumsigt! - Jag kan riktigt känna hur gott det luktar i ditt kök! Önskar att jag också "fick tummarna ur" och pallrade mig upp för morgonbak...
Ha en bra kurs och en bra vecka!

HEMLÄNGTAN sa...

Åå vad det såg gott ut (och fint). Och det lät verkligen gott med plommonmarmelad till...
Ha en underbar dag!
Kram, Jenny

Vårt hem på landet sa...

Å mums! Ser så gott ut! Håller helt med om köpebrödet. Köper inte bröd ofta längre utan äter mest yoghurt eller hembakt.

Hade tänkt att baka i helgen, men energin räckte inte ända fram...

Kram, Emma

Elsa och Helena sa...

Åhh så goda frallorna ser ut! Blir alltid sugen på att baka när jag ser sådana här bilder:)

Ha en fin kväll!!
KRAM Helena

Vita Falkens Lantliv sa...

Jösses vad jag blev sugen nu:) Dom ser så goda ut!
Hoppas kursen går bra.

Kram Susanne

Sirpa sa...

Oj så goa de ser ut och man kan ju nästan känna doften!
Hoppas du hade en bra dag!
Önskar dig en fin tisdag!
Kram Sirpa

VITA NYANSER sa...

Så gott det ser ut! Hi,hi...råttfällan är ju superbra till ljus = )!

Kram L-L

Atelje Skärvan sa...

Så gott det ser ut jag blir sugen.
Jag hinner inte baka men det är godare med hembakat.
Så nu blir det butik så spännande lycka till.
Kram Agneta

Vita små hjärtan sa...

Å vad gott det såg ut! Ja jag bakar alldeles för sällan nu för tiden....
Ha en fin dag min vän.
Kram Agnetha

Villa Vinkelhaken sa...

Åh det är ju för gott med hembakat bröd. Önskar också jag gjorde det lite oftare. Men jag slog på stort och bakade bullar i lördags! =)

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Fågel Blå sa...

Åh så smarrigt detta ser ut!
Måste bestämt ta och baka jag med!
Kram Kathrine

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad goda dina frallor ser ut, hade gärna avnjutit en sån till frukost;)

Näe, verkar dött med auktionerna, varken i Horla eller i Rävlanda finns inget om man kollar hemsidorna..

Ha en bra onsdag!

Kraam Jenny

Huset vid ån sa...

God Morron vännen!
Mums, vad gott med nybakat på morgonen! Jag känner doften ända hit....

Jag förstår att du vill behålla alla fina möbler som ni gör i ordning, Fniss!

Nu har jag länkat till dig, så jag kan vara med på din utlottning! Nu håller jag tummarna!

Hoppas att du får en fin o skön höstdag!
Kram T