lördag 15 januari 2011

Vackra vita örngott.



Hejsan.

Känner mig forfarande besviken på att det inte blev någon konsert för oss.
Hoppas verkligen att Lundell kommer igen och att konserten vi såg i somras inte var hans sista.
Kusligt att jag skulle skriva om konserten precis samma dag.......inlägget gjordes på morgonen och så kom Sophia hem och sa att hon läst på nätet att Lundell ställer in!

Hade inga roliga foton att visa er...därför visar jag några fina örngott som kommer att läggas ut på tradera snart.
Örngotten är vita och hela med breda vackra spetsar.
De flesta har även ett monogram i vitbroderi.

Idag har Hemlyckan haft öppet och försäljningen gått bra så nu ser det tomt ut igen.
Har inga byråer, skänkar eller bord kvar att "pynta" på.
Så nu får "Nissarna" att göra i tomteverkstaden igen.... slipa, renovera , måla och klä om stolar.
Jätteskoj, men visst blir man lite stressad....

I morgon blir det auktion igen men tror väl inte att det blir några stora fynd av vad man kan se på bilderna.
Men alltid kul med ett auktionsbesök och att träffa bekanta och "tjöta" lite med.

Ha en fortsatt fin helg,
Kram Anneli.

9 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Vad kul att du hittade till min blogg.. Tack för fin kommentar.. Och med det hittade jag ju till din fina blogg :-D

Tråkigt att det inte blir någon Lundellkonsert i år men jag hoppas som du att han kommer tillbaka så det inte var sista gången man såg honom i somras..

Ha en fin kväll..

Kram Mia

EM sa...

Jag tänkte också på att du just skrivit om hur du såg fram emot konserten, och så blev allt inställt typ samma dag.
Roligt att ni säljer bra, det är ju lite meningen ;-) men som du skriver, det gäller att fylla på lagren igen.
Skojigt att gå på auktion, alltid finns där nåt litet man vill ha...
kram elsamarianne

Susanne sa...

Så roligt att butiken går bra..Kram Susanne

Rosor och Pioner sa...

Tack för din kommentar och roligt att du hittade till mig. Vilken mysig och fin blogg du har. Tråkigt med inställd Lundell konsert men förhoppningsvis blir det tillfälle igen.
Ha en fin kväll
Kram Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var trist med Lundell, hoppas inte det är något allvarligt. Jättefina örngott, jag är ofta inne på Tradera och kollar.
Kramar
AnnaMaria

HEMLÄNGTAN sa...

Vad kul att det går så bra!!! Förstår dock att det kan kännas lite stressigt men hoppas att ni ändå hittar något på auktionen.

Ha en fin söndag!!!

Kram, Jenny

Marita sa...

Otroligt vackra örngott! Tänk vilken möda man la ner på sängkläderna förr!! Jag har några som jag använder flitigt, en del i sängen och några har jag i hallsoffan, ett perfekt sätt att förvara gästsovkuddar på!
kram, Marita

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Annelie!
Har för första gången kikat in i din butik,vad mycket vackert.
Hoppas du hittar lite på auktionen i alla fall.
Trist med Lundellkonserten.
Må så gott
och ha en finfin start på veckan.
Kram Anette

Snäckskalsdalen. sa...

Man blir besviken, det blir man.
Vi får hoppas Lundell repar sig och kommer igen. Verkligen.

Örngotten passar så fint ihop med dom fina pärlorna, det ser så fräscht och rent ut och spets är så vackert.

Agneta kram