lördag 8 januari 2011

Vilken tavla.






Hejsan.

Vilken tavla....ja.....ropade in denna stora och mycket vackra tavla på auktion, tanken var att sälja den i webbutiken...men när jag skulle fota den hemma i hallen så insåg jag att den absolut måste få stanna kvar här hemma!
Den är som man säger "gjord" för min hall.
Vad tycker du, Jenny? Visst är den fin.....
Tack för besöket, alltid kul att "tjöta"lite.
Ser fram emot nästa besök av "Kråkeredskan" med sällskap.

Lampfoten låg i en fyndlåda för 20 kronor och såg inte mycket ut för världen, men säg det som inte lite vit färg kan råda bot på........
Tyget på skärmen plockade jag bort och hängde i några glasprismor i "skalet" och vips så hade jag skapat en ny lampa....
Får se om jag har den sån eller hittar på något annat.....
Kul att ta tillvara saker som ser helt hopplösa ut.

Köpte även fina och stora linnehanddukar med röda monogram på, blir perfekta att använda som bordsduk eller sy gardiner av.....
Håll utkik för dessa kommer säljas i butiken eller på hemsidan.

Idag håller vi öppet i butiken som nu är ganska välfylld igen...

Önskar alla en fin helg,
Kram Anneli.

9 kommentarer:

EM sa...

DEN tavlan skulle jag ALDRIG lämna ifrån mig. Så vacker!!!
Och lampan blev jättefin
kram elsamarianne

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh den är jättefin!! Vilket fynd, förstår att du inte vill skiljas från den:)

Tack för igår, ja, alltid kul att "tjöta" lite o vad mysigt ni hade det i butiken:) Kommer gärna fler gånger!

Ha en bra dag!

Kraam Jenny

Marita sa...

Vilken underbar tavla!!! Den skulle jag aldrig kunna lämna ifrån mig om jag lyckats lägga vantarna på den!
Lampan blev ju superläcker! Kul ide med prismorna!!
kramar, Marita

Fågel Blå sa...

Åhh vilken underbar tavla, förstår om du har svårt att götra dej av med den!
Ha en finn Helg!
Kram Kathrine

Nylyckan sa...

Hej Annelie! Tavlan är sååå fin. Den sprider lugn och harmoni. Passar jättebra i hallen. Kramis

Börjelundskan sa...

Vilken läcker tavla, den skulle jag hållt med näbbar och klor i, .... förstår att du behåller den! Jag skulle inte klara att ha en sån affär, det skulle sluta med att jag inte skulle kunna sälja en pinal sen (mooohaaa).

Vilka otroliga fynd du har gjort idag,... vad sugen jag blev på auktioner nu, det var ett tag sen nu faktiskt.

Mysig lördagskväll på dig. Kram vännen. Cin

Fröken Grön sa...

Du har verkligen öga för ett bra fynd, - både tavlan och lampfoten är jättefina! Förstår att du har svårt att sälja de saker du hittar.

Ha en skön söndag!
/Anna-Karin

Lotta sa...

Hej!
Helt underbar tavla, fårstår att du vill behålla den själv.

Vilken fiffig ide med lampan.
kram Lotta

HEMLÄNGTAN sa...

Oj vilka fina saker du ropat in. Lampan blev ju riktigt riktigt snygg, vad duktig du är!

Hoppas allt är bra med dig!
Kram, Jenny