lördag 21 december 2013

Formklippt skulle man va.........................



Fantastiskt fina dessa formklippta granar som säljes nu.................

Genom åren har vi provat på många olika granar, både äkta och oäkta, Kungsgranar och "buskagranar" som min käre far kallat dem.
Men jag tror att den här är bland de finaste vi haft.
Vacker bullig form och grenar perfekt placerade , så en riktigt Kalle Anka gran kan man säga att den är.

Vad har ni för gran hemma hos dig?

Ja, så nu ikväll sitter vi här i soffan och njuter av vår lilla gran och den doftar faktiskt skog!

Kramar från mig,
Anneli

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Den ser otroligt fint ut och jag undrar om det inte är så att formklippta granar kommer mer och mer. Från USA fr början, det är ju så fint. Själva har vi en lite en, som stod väldigt nära intill huset och det är en alldeles vanlig gran, men den får stå på ett bord i år för den var för liten för att stå på golvet.....
Annars har jag alltid haft granar från skogen, vanliga granar, som vi tagit ner själva. Men jag vill ha en Kalle Anka gran och små Piff och Puff i dom!
Agneta kram

VisaLiza sa...

Ser ut att vara en riktigt tjusig gran. Här i Hult har vi en äkta hultgran och jag får nog säga att det är den tjusigaste vi har haft också, kramar Liza

Annas skattkammare sa...

Ser jättefin ut!
Vi har köpt en kungsgran (tror jag den heter), imorgon ska den nog få komma in.
Kram Anna

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Vilken fin gran !!!! En riktig Disneygran ! Här kör vi vanlig buskagran.
Pst..ljusstakarna kapade vi till när vi tog ner några träd här för ngn månad sedan...va skoj att du gillade dom...tack rara !

Kraaam

House and Garden by Bia sa...

Tjusig gran....lite Amerikansk tycker jag ;))).....titta in till mej så får du se vilken liiiten gran jag har, haha.....första året utan stor gran....vi kan bara ha gran nere i källaren, så vi skippar den helt enkelt....så är vi inte hemma på julafton heller.....önskar dej en riktigt God Jul min vän.....sköt om din rygg nu ))
Julkram från Bia

EM sa...

Hoppsan, här sitter vi just i salen på gården och ser oss omkring... vi har ju ingen gran!!!
Vi har jobbat oss blå för att få någorlunda ordning till jul, och det börjar likna nåt nu, faktiskt.
Kanske vi borde gå ut och leta reda på en fin gran, men så kom jag på att vi inte har nån julgransfot, ju...
Så---antingen inhandla en fot imorgon, eller stå över i år. Det blir nog jul ändå...
kram elsamarianne