söndag 15 december 2013

Gran, julklappar.................





Även om jag blir lite trött på julen emellanåt så fortsätter ju "julandet" och allt annat som hör ihop med julen .
 
Så idag har vi haft en mysig dag i stan jag och Christer, köpt en del julklappar och hämtat hem en gran.

Nu ska här sittas och mysa med en fika och tända tredje ljuset.........................en lussekatt, några pepparkakor och kanske en och annan ischoklad slinker nog ner av bara farten.
Hyacinterna på bordet har precis slagit ut och doftar JUL.................

Jo, så nog är väl julen rätt så okey ändå!
Eller hur?

Ha det fint alla söta,
Kram Anneli

12 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Säger det samma....ibland blir man lite trött på julen....men ju längre mot julafton tiden går , ju mysigare blir det tycker jag ;)))....så tomtarna får nog vara framme ett tag till, hihi.....ska mysa till det med ett glas glögg i kväll ;))
Kramisar bia

Marias Vita Rum sa...

Jag tycker nog att första advent är mysigast, men julen är mysig också men det är mycket styr med mat, och på juldagen så fyller dottern år. Sen när det kommer till annandag jul då kan jag pusta ut och njuta :)
Idag har vi också varit och köpt gran, i spöregn!!! Hur inspirerande är det? Haha!!! Det blev väl inte den vackraste granen precis men det var smal, och det är viktigt!!! Vi har så trångt ;)
Mys vidare!!! Kram Maria

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Visst blir man trött på julen ibland ;).
Granen har jag haft inne en tid redan ;).
Önskar dej en fin fortsättning på kvällen

Vardag och flärd sa...

Advent och julen är fint - bara man slapp att trängas och köa i affärer!
Kramar Eva

Källeboda lantliv sa...

Håller med julen är underbar men ändå så extremt stressande ... Jag brukar må lite dåligt av detta ! Min tid räcker inte till denna månaden ... Alla höga krav ! Vi kämpar på å ligger lågt med kraven !! Kram Jeanette

LOPPISLIV sa...

Håller med, julen är både mysig och stressig, man har svårt aqtt hinna med allt, fast ändå är detta den mysigaste tiden nu innan. Ibland känner man nästan för att smita ifrån hela julkarusellen :-) Kraaam Paula

Annas skattkammare sa...

Ja visst är det mysigt! Kan bli så trött på hysterin, men att få vara hemma med nära och kära, pynta och förbereda, det finns nog inget mysigare.. :)
Kram Anna

EM sa...

Jo det är nog allt lite mysigt ändå... speciellt när man inte alls hinner med att julpynta nåt...
men igår så blev det granris framför trappan så utanför liknar det nåt i alla fall.
Är så julpyntsugen men hur roligt är det att börja pynta den 20e? kan ju lika gärna kvitta. Men i o f s så tog man in granen den 23e när jag var liten, så det borde man väl kunna fixa i alla fall... Här spöregnar det och blåser som bara den, här ute på ön. Jag är bra less på att vara här nu, ska du veta... tomt o kalt.
kram elsamarianne

Sofia sa...

Förstår precis vad du menar... när man har hållit på och "julat" ända sen September, blir man lite småtrött på julen i mellan åt...
Kramis Sofia

Fågel Blå sa...

MMMM håller med lite man kan bli trött på Julen också!
Önskar dej en fin Vceka
Kramar Kathrine

Huset på Backavägen sa...

Doften av hyacint är för ljuvlig men tyvärr är jag allergisk... Julkänslan kom av sig här för nu har all snö regnat bort, trist. Vill ha en vit jul.
Kram Anki

Bodil sa...

Vad mysigt det låter med lussekatter och mm.
vad fina tomtar du har i det fina skåpet.

Jag har faktiskt ingen julkänsla alls i år, vet inte varför, trodde den skulle komma men nej. Trist!
Kram Bodil
Hoppas ni får snö till jul.