söndag 8 december 2013

Vitt......................



Idag yr snön runt husknuten....................det blåser kraftigt och snöflingorna virvlar i luften.

Växthuset har gått i dvala och granriskvastarna på dörren hänger inte längre som från början.............

Ingen sitter på den gamla soffan och lyssnar på koltrastens sång en frisk vårkväll.

Vad passar väl bättre en sådan här dag..............andra advent.............än att vara inomhus i stugvärmen och stöka undan julbaket?

Vad gör du just idag?

Kramar Anneli

13 kommentarer:

Bodil sa...

Vad kul att ni har fått så mycket snö, vi har bara lite grann men det kommer snart så det är bara invänta det.
Tack, vad kul att du gillar min header.
I dag ska en svensk väninna komma hit och så ska vi jul pyssla.
Ha en fin första advent.
Kram Bodil.

House and Garden by Bia sa...

Älskar bara ditt växthus ;)))...tycker ändå att det ser mysigt ut fast det är öde i det ;))...fint med kransarna på dörrarna.....vi har varit på torpet en sväng idag...där hade ett träd blåst ner...annars var det som vanligt....julstjärnan lyste så fint i fönstret ;))
Nu blir det snart bingolotto, hihi...och Allt för Sverige på Tv ikväll....
Kram bia

Snäckskalsdalen. sa...

Japp, så där fint var det i morse, men det har vänt några gånger under dagen, men västkustbo som man är så är man ju van!
Det ser härligt ut med det fina orangeriet och snön!
Agneta kram

Annas skattkammare sa...

Hej! Visst är det mysigt att det kommit lite snö! Nu börjar jag äntligen få lite julkänsla. Idag har jag bakat jag med, nu har vi lussekatter till Lucia. Så fint växthus ni har!
Kram /Anna

Kina sa...

Oj så mycket snö ni fått, här har det kommit bara någon cm, skulle gärna ha lite mer :) Vad fint du julpyntat hemma!

Kram Kina

Vardag och flärd sa...

Här fick vi också mycket snö men efter ett par timmar kom regnet och nu är det inte mycket snö kvar.
Här har hela familjen varit samlad idag.
Ha det fint!
Kramar Eva

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så fint ert växthus är i vinterskrud !
Idag har vi åkt skidor o byggt snökoja, bakat och snickrat granar !

Kraaaam

Sallys hus sa...

å vilken underbar bild på ert underbara växthus. Som ett smycke ju.
Vi har också bakat i dag. pepparkakor. Vi gör det hos mamma varje år.
Hon gör degen och städar upp efteråt...fniss.. så smidigt så..;)

Ha en ny härlig vecka!
kram Katarina

Torpliv sa...

Vilken härlig bild! Hade planer på att göra en utflykt igår, men snön vräkte ner, så jag valde att stanna hemma istället, och även här blev det lite bakat. Faktiskt riktigt mysigt med snön, speciellt när man kan får lov att vara inomhus och mysa =)
Jag bor ett par mil utanför Borås, så vi har inte så långt till Alingsås, precis som du gissade. Nästa gång vi gör en utflykt till Alingsås måste jag försöka hitta till din butik, du verkar ha så mycket fina saker där!
Hoppas du får en härlig start på nya veckan!
Kram Petra

LOPPISLIV sa...

Visst är det mysigt med snö, det blir sån härlig julstämning! Vackert är det också. Så himla fint växthus ni har, ett sånt står på min önskelista sedan länge :-))
Kraaaam Paula

Solglittret sa...

Så fint och "juligt" det blir genast när snön kommer...här kom den i massor och ännu så ligger den kvar...det är härligt tycker jag!
Så fint du har det, och växthus är vackert året om i alla dess skepnader.hiih.. så även ditt växthus :)
Ha det så gott vännen
Kram Lollo

Black Iris sa...

Jodå, även här luktade det nybakat igår.. Andra omgången lussekatter. Hoppas jag får ha några kvar över Lucia:)
Om din bror bor här i Partille så har han alla gånger sett det målade huset.. Där var tidigare en Pizzeria och ett tillhåll för A-lagarna..
Hoppas vi får ha snön kvar över jul men jag gillar inte halkan..

Kram Maidi

Gunillasljusglimtar sa...

Hej fina du! tack för titten! ja jag gillar när det snöar o yr,när jag är inomhus! Fint du visar...Ja nu är städningen för idag fixad,såå gött! Kram Gunilla