torsdag 8 januari 2015

Tulpaner, tulpaner.............överallt tulpaner!





Hej, hej................

Har jag sagt att jag gillar tulpaner?
Jo...............det har jag nog (några gånger).

Vill gärna ha minst en bukett fräscha tulpaner i veckan nu i början av året.
...........och det unnar jag mig!

I butiken är det också mysigt med färska snittblommor, men kanske inte varje vecka utan då kan man ju köpa "fejktulpaner" tyckte gubben.
............och så blev det.

Ja, de är väl inte som riktiga, men de får väl duga ändå (ett tag i alla fall).

Billiga var de................så vi slog till med 20 st. för 58 kr.
Så nu har vi tulpaner resten av året.

Kramar på er,
Anneli

9 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Visst är det fint med tulpaner ;)...en riktig vårblomma...vilken mysig butik du verkar ha...jag blir riktigt avis, hihi...nu ska jag sätta mej ner och läsa en tidning som jag fått med posten idag ;)....den heter Nära...den här ggn är det mycket om yoga i den.
Kramis bia

Margareta sa...

Ja,tulpaner bara måste man ju ha nu.det är ju ändå en påminnelse om den vår som komma skall.Krokus och pärlhyacinter,blir det ju också förstås.Blommor berikar livet.
Nu är det snart helg igen...
Då önskar jag trevlig helg!
Kram Margareta

Vardag och flärd sa...

Tulpaner är så vackert men jag har faktiskt inte köpt några än, nästa vecka blir det ett fång i alla fall.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Köpte mina första idag..så fiina så! Julstjärnorna åkte ut idag...hihihi...Kram på dig Gunilla ♡

Unknown sa...

Tulpaner vill man verkligen frossa i nu och längta till våren.
Riktigt bra pris på de fejkade tulpanerna och fina var dom.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Underbart vackert ♡ ....
Ha en fin Fredag/Kram

Här är gudagott att vara ! sa...

Lika snabbt som granen åker ut lika snabbt står det tulpaner på bordet :)
- Visst är dom riktiga stämningshöjare och vackra dessutom !
Ha en riktig mysig helg och sköt om dej!
Kram / Anneli

Annica sa...

Tulpaner är ju helt underbart så här efter jul! Man blir som helt galen av det där härliga "gnisslet"!
Är inne på bukett nr2, det får allt bli en till varje helg... ;)

Trevlig helg!
Kram Annica

EM sa...

Det blev en rejäl bukett, det.
Älskar också tulpaner. Helst såna där papegoj-tulpaner eller såna där stora...
Men Icas vanliga går bra också. Fast just nu ägnar vi mesta tiden till att hosta och snörvla, för jöstanes vilken förkylning vi åkte på, båda två. Stackars husse som skulle hosta med stora snittet på magen...
Stormen kom hit också, fast vi bor rätt skyddat vid foten av en ås... Vi hör hur det mullrar...
Trevlig helg!
kram elsamarianne