måndag 10 augusti 2009

Augustiväder och loppisrunda


Hejsan.

Vilket väder vi haft några dagar, så varmt och skönt.
Augustisol är något speciellt tycker jag, och dessa varma, mörka,mysiga kvällar!
Som gjorda för att sitta ute läääänge med tända ljus och lyssna på syrsornas gnisslande.
I lördags tog Christer och jag vår "leksaksbil" som jag kallar den för, ut på en tur.
Vi åkte runt i trakten och njöt av alla vackra sjöar vi har runt omkring oss, och tog oss tid till att bara njuta. Vi stannade givetvis till på lite olika loppisar utmed vägen, vilket gjorde resan ännu bättre!
Tror att vi gjorde några riktigt bra fynd, faktiskt.
Foton kommer i senare inlägg.
Kanske ska förklara vad jag menar med leksaksbil?
Det är en äldre veteranbil av märket Mercedes som oftast står i garaget och putsas på lite emellanåt. En "onödig" bil med andra ord.
Men kanske ändå inte, den ger mycket glädje och välbefinnande också, givetvis.
Man kan ha mycket skoj på olika veteranbilsträffar och man får lätt kontakt med andra med samma intresse.
Så helt onödig är den väl inte.

Ha en skön vecka alla,
Kram Anneli.
P.S Visar en bild på en fin bil, tyvärr inte våran!

7 kommentarer:

Lauras gård sa...

Det var länge sedan jag var inne på din blogg. Kul att du är tillbaka och bloggar igen. Lite pauser måste man få ta i bland. Bilen på bilden är såå läcker! Du måste visa en bil på eran! Jag är svag för gamla bilar, helst brittiska... Kram Stina

Jenny sa...

Hej Annelie!
Vad kul med en veteranmerca! Hur gammal är eran bil? Pappa har kvar sin gamla svarta merca från 1968..den har vi många barndomsminnen ifrån jag o syskonen:) Han har aldrig ute sin utan den står tyvärr o samlar damm i garaget.

Vad nyfiken jag blev på dina loppisfynd! Du måste visa oss;)

Ja, det blev en liten båt för Peter igår! En plasteka med motor, inget avancerat:) Idag har han fixat båtplats vid Nääs. Ska bli kul att åka ut med den sen!

Ha en jättebra eftermiddag,
Kramis Jenny

Huset vid ån sa...

Hej Annelie! Tack för din gulliga o rara kommentar hos mig...vad glad jag blev.Nej, jag är verkligen ingen fotograf...Fniss! Vilken härlig o fin blogg du har! Ser såå fint ut...Du är varmt välkommen tillbaka till mig! Många Sommar Kramar Therese

Nylyckan sa...

Hej Annelie! Kul att du är tillbaka i bloggvärlden och hoppas att du mår bättre. Mysigt ni ser ut att ha haft det i Frankrike. Ska bli roligt att följa dig igen. Kram Åsa

Hemmalycka sa...

Ni verkar ha haft en bra sommar och vad coola ni är som har en liten sportbil, då kan ni ju njuta av de sommardagar som är kvar med bravur.
Kram Åsa

Lotta sa...

Hej Annelie!
Vad mysigt att åka ut och fin åka lite i en veteranbil.
Kram Lotta!

Huset vid ån sa...

Hej Annelie! Tack för titten...Hoppas allt är bra med dig! Ja, visst är det kul när man hittar det man ska ha o det passar bra när man kommer också! Må så gott! Kram Therese