onsdag 26 augusti 2009

Människan spår...


Hejsan alla.
Människan spår men Gud rår! Så sa alltid min mormor, varken hon eller jag är särskilt religiösa men det är ett träffande talesätt!
I fredags skrev jag ju om att jag hade en så fulltecknad helg. Skulle bli så kul.
Allt var planerat i minsta detalj.
Men... så blev det nu inte.
Jag hamnade på sjukhus efter en dramatisk ambulansfärd.
Njursten, urinvägsinfektion och njurbäckeninflammation var diagnosen.
Är i alla fall hemma igen,mår bättre, febern har gått ner och har bara lite, lite ont.
Jag har aldrig kännt en sådan smärta, det var värre än när jag fick mina barn!
Vill aldrig, aldrig uppleva det igen.
Ska nu utredas och genomgå diverse undersökningar och ser väl inte fram emot det direkt.
Än en gång har man fått bevis för att inte gnälla över småsaker och tycka det är lite trist ibland, saker och ting kan ändra sig på några minuter!
"Den friske har en massa önskningar, men den sjuke bara en!!!!!

Ha det gott och njut av vardagen!
Kram Anneli.

11 kommentarer:

nettan sa...

krya på dig nu .... kram N

Lotta sa...

Många krya på dig kramar.
kramis Lotta

Jenny sa...

Hej Annelie,
Nej vad tråkigt att höra vad du varit med om..Stooor krya på dig kram från mig!

Jenny

Blåbärs och smultronstället sa...

Tänk hur det kan bli när man ska göra så mycket kul på en helg.
Ta hand om dig och krya på dig!
kram Susanne

Elzie sa...

Ja, det var något annat det. Tur att det börjar gå om i alla fall. Med önskan om fortsatt bättring.
Kram Elzie

Lotta sa...

Hej!
Oj det låter inget vidare, hoppas att du kryar på dig.

Visst är det sant det du skriver den friske har många önskningar, den sjuke bara en...

Många kramar till dig Lotta

Jenny sa...

Hej Annelie!
Hoppas du mår bättre nu:)

Antikaffären vi åkte till låg en bit utanför Alingsås vid väg 180 mot Borås. När vi kom fram såg vi att de bara har öppet så söndagar, typiskt!

Vi åker nog dit imorgon istället:)

Ha en fortsatt trevlig helg,

kramis Jenny

Signe 1 sa...

Usch då, det lät inget skoj! Krya på dig! Kram Sofia

helena/franska liljan sa...

Oj så hemskt! Krya på dig och sköt om dig ordentligt nu :-)

Kram Helena /Franska Liljan

Två systrar sa...

Oj vilken resa!! Hoppas du blir piggelin snart!! Kram C&M

Anonym sa...

Hejsan
Ja livet försändra så snabbt. På ett sätt kändes det skönt att läsa ditt inlägg för då känner jag att jag inte är ensam. Jag fick oxå en sånt uppvakande i april i år. Har en njursten i högernjure på 2.5 cm. Jag har genomgått flera stötvågsbehandlingar,har gått med avlastningsslang till njren men är fortfarande inte bra och blivit av med min sten. Nu väntar jag på operation. Vill du ha någon att dela funderingar med så maila gärna mig. MVH Lena isildun@hotmail.com